Alla inlägg under november 2005

Av Myrmamman - 28 november 2005 16:54

Så blev det måndag igen. Helgerna går alldeles för fort tycker jag. Igår tog jag med mig barnen och åkte till COOP för att handla lucialinne och tomtedräkt. Sen fick de lunch på Mc Donalds innan vi åkte på adventsfika hemma hos K och hennes lilla A. F blev hämtad tillsammans med T av Ts pappa eftersom de skulle ner på träningen, S och jag blev kvar en stund till innan vi åkte till MAXI och handlade. Därefter hämtade vi upp de två trötta på träningen och skjutsade hem T. Lite kul va det att se hur deras hus ser ut eftersom vi kommer bo i ett liknande om någon månad. Att ha träffat några föräldrar till dem F kommer att gå ihop med tycker jag också är trevligt. Det innebär att F inte kommer att vara okänd när det är dags att byta skola. Alla barnen lekte bra ihop, så det blir nog inga problem. Idag hade vi en tidig föreläsning som inte gav något egentligen, värdegrund och etik är ett sådant brett ämne, men vi satt glatt igenom 90 minuter :-D Sen skulle jag ha haft gensvarsgenomgång med en studiekamrat som tyvärr blev magsjuk, så hon kom aldrig. Det innebar att jag åkte hem istället och letade fram mina Eccokängor. Det har kommit snö här utanför vårt fönster, så nu är det vinter. Hoppas bara snön är kvar till helgen. Det är alltid min högsta önskan, att ha snö på en viss dag varje år. Nä, nu vill jag veta hur det gått för min kollega som varit iväg och fått en sak fixad, så kära M hjälpte mitt mantra? *ler*

Av Myrmamman - 27 november 2005 09:36

..blev det här i myrmammans värld. Maken tog med sig F till marinan för att titta till båten, och jag hade lilla S kvar hemma med mig. Hann med att göra en massa på mina skoluppgifter som släpat efter. Sen kom F och make hem, och vi gjorde oss klara för att lämna av barnen hos P och M vars äldsta skulle ta hand om dem då vi fyra vuxna åkte till ett fint ställe på andra sidan staden. P hade vunnit ett presentkort till just nämnda ställe på en turnering, och då både make och jag firar i dagarna passade det utmärkt att åka dit. Det blev en trevlig kväll, vi fick ett eget litet rum att sitta i, några aptitretare och sedan mat som jag aldrig ätit förr. Förrätten:Laxstart med Kalixlöjrom, marinerade Grebbestadräkor och vanilj Varmrätt:Krogens klassiska rådjurssadel med svartvinbärssås och kroppkaka och efterrätt:Bakelse av vit choklad och norrländsk havtorn med havtornsgelé och färskost.

Av Myrmamman - 25 november 2005 19:11

..här i huset. Mannen är utarbetad efter en hård vecka, igår fick jag packa in barnen och skjutsa honom till arbetet eftersom det uppstod ett akutläge på kvällen. Sen såg jag inte till honom förräns efter midnatt. Tur att jag inte hade föreläsning eller nåt annat idag. Tänkte kolla på Idol vid 20 tiden, ett rätt ok tidsfördriv på en fredag, barnen leker i sitt rum, mannen vilar och jag har datorn för mig själv:-D Glömde tvättstugan, den måste man ju ner till med jämna mellanrum. Det har varit en bra vecka för mig, redovisningen på skolan gick bra. Vi fick ihop det även om en gruppmedlem har det lite körigt just nu med barnpassning, men det blir bättre när den lilla sötungen kan börja hos dagbarnvårdaren. Lilla S har fått plats på förskola, den inte så lilla F får automatiskt plats i skolan, så mina orosmoment inför vårt kommunbyte är bortblåsta. Nu vill jag bara att huset står på plats så vi kan flytta in. Nä, tvättstugan skriker efter uppmärksamhet.

Av Myrmamman - 25 november 2005 12:49

..till att få ner tankar och funderingar i skriftlig form. Efter att ha blivit inspirerad av andra som bloggar vill jag se om detta är något som passar mig. Har egentligen hur mycket som helst att göra, men men det finns alltid något roligare att sysselsätta sig med.

Ego
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards