Alla inlägg under oktober 2007

Av Myrmamman - 31 oktober 2007 18:38

Det var halloweenmaskerad på förskolan under eftermiddagen, och jag hade hand om fikat till föräldrar och barn på S avdelning eftersom det var föräldrarådet som anordnade det.

Även Ma skulle vara med, men det blev fullständigt kaos på hennes arbete, så hon kunde inte komma loss, så jag körde själv. Det fungerade väldigt bra, alla betalade sin fika, satte sig med barnen, pratade och hade trevligt.  Då jag fixade mer vaniljvisp hade de råddat runt allt själva, sen plockade alla undan efter sig, slängde skräpet i sopsäcken jag ställt fram och lämnade muggar och glas under vagnen. Ma kom loss till sist, och hann vara med en stund. Då hade jag satt S, F och Fr vid ett bord så de kunde börja fika.


Disken gick på ett litet kick, så vi var klara snabbt efteråt. Avdelningen fick in en liten slant, så nu ska vi diskutera vad som ska köpas till barnen för pangarna. 


Av Myrmamman - 30 oktober 2007 17:02

tycker S som är i äventyrsplasken med kompis Fr nu när F har simskola. Ett bra sätt att fördriva tisdagen på då hon ändå var tvungen att följa med.


Jag använder tiden med att luta mig mot träväggen bakom mig, kika lite i min mobil och hålla ett öga på de små raringarna. Samtidigt är det rätt roligt att kika på vad de andra föräldrarna som sitter där gör, och en som satt brevid mig läser koncentrerat i sin tidning samtidigt som hennes barn rasar runt i plasken där det är fullt med barn. Den är till för barn upp till sex år, men då det är simskola är det inte många som håller på den regeln. Jag vet att det finns barn som är över sex år som röjer runt här, och då kan det gå vilt till. En pappa som har sina äldre barn i två grupper före är alltid kvar med dem efteråt så de kan röja runt, och då menar jag röja

Av Myrmamman - 29 oktober 2007 20:09

är det för barnen, och då jag endast har lektioner på tisdag och torsdag får de vara hemma från fritids/förskola idag och på fredag. Onsdagen är vikt för en halloweenmaskerad på förskolan som jag är med och anordnar, så då får de också gå.


Vi tog en tur förbi Tyresö Centrum innan vi åkte till An och hennes barn Ph & Me. Meningen var att jag skulle hitta en "Hello Kitty"mössa och en duffelliknande kappa till S. Mössan har sålt så bra att de knappt finns att få tag på, och den enda som fanns där i butiken var en i strl 1-3 år, vilket S då inte är. Kappan visste de inte ens om att den fanns, nä en sådan har inte vi var svaret då jag frågade. Jodå, den ska finnas hos er sa jag, i lördags provade jag en sådan som hennes(pekandes på S)kompis har, och det stod er butiks namn på märkeslappen.  Till och med butikschefen såg frågandes ut. Så jag får jaga vidare. Mössan finns på att få tag på via webben, så den är jag inte orolig över. Kappan däremot måste jag forska lite i.


Åkte som sagt vidare till An. De har en byggnadsarbetsplats utanför sitt vardagsrums och köksfönster, så snart är den fina utsikten ett minne blott.

Tjejerna började leka direkt, de har känt varandra sedan de låg i magarna, och tyvärr inte hunnit ses så mycket den senaste tiden, men de plockar upp där de var sist, och fortsätter. F och Ph slank ner vid datorn, sen hörde vi knappt grabbarna nåt.

An och jag kunde babbla och fika i lugn och ro(nästan), och det blev en trevlig dag.

Av Myrmamman - 28 oktober 2007 19:18

Sötnosen S kom hem efter att ha lekt med sin kompis I hemma hos I hållandes i en massa löv. De var en bukett till mig som hon plockat*ler*

Så vad gör en mamma då? Jo sätter dem i en vas och placerar den på köksbordet såklart.

Av Myrmamman - 28 oktober 2007 12:02

Jag har blivit vän med en tjej via en communitysajt, och hon bor inte alltför långt ifrån där jag bor.


Då vi diskuterade kom vi på att våra respektive äkta män gått i samma skola, samma linje till och med, så efter lite forskande fram och tillbaks kom vi fram till att de faktiskt gått i samma klass.


Nu i veckan såg jag ett bekant namn på hennes facebooksida, ett namn som stämmer överens med en gammal klasskamrat till mig, så jag frågade om Xxx kom från den förort där jag är uppvuxen och var född samma år som jag. Bilden på denna person kändes också bekant, några år äldre bara*ler* och med allra största säkerhet är det rätt person.


Av Myrmamman - 27 oktober 2007 20:11

Den frågan fick mig att börja fundera då jag läst om en händelse där de regler som gällde från början ändrades gång efter gång för att till slut bli något helt annat.

Vad det gäller vill jag inte gå in på närmare, men det jag kom fram till är att har man satt upp klara riktlinjer så ska det vara det man kör efter, och inte ändra allteftersom det passar.


Personen som kände sig kränkt (med all rätt) kommer nu att göra ett aktivt val och bojkotta det företag som inte kan hålla sig till gällande spelregler, och jag stöder det beslutet även om jag inte ens känner den personen.


 Själv så har jag valt att bojkotta ett par företag då de inte uppträtt korrekt (enligt mitt sätt att se på saken). Ett av de företagen ligger i det köpcentrum som är närmast mig. Där finns det ett ställe som absolut inte ska förväxlas med ett likadant med samma namn som är beläget ett par km söderut från nämnda köpcentrum. Det är nämligen olika ägare till dem, och det enda de har gemensamt är just namnet. I vilket fall som helst så var jag där för att köpa kaffe och smörgås som de hade ett pris på, och ville ha en kopp te istället. Döm om min förvåning då jag skulle betala tre kronor mer för det eftersom de hade lösviktste!! Det har aldrig hänt tidigare, så då valde jag att inte handla där någon mer gång. Andra får gärna fika där, men jag väljer att inte göra det.

Av Myrmamman - 25 oktober 2007 19:33

från den andra bloggen, så den är numera ett minne blott. Från och med nu huserar jag endast här.

Har till och med lagt in en liten tjusig presentationsbild på mig själv*ler*

Ego
Av Myrmamman - 25 oktober 2007 16:57

Jag har blivit utmanad av både Annelie och Weronica, och nu har jag tid att delge mina sanningar...


Här är reglerna:
1. Länka till den som utmanat dig.
2. Berätta 7 sanningar om dig själv.
3. Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg.
4. Lämna ett meddelande till dem du utmanat.


Mina sanningar:


1) Jag kan vara otroligt långsint, även om jag inte visar det, så kan jag vänta in rätt tillfälle för att "ge igen".


2) Jag är väldigt rädd för djupt vatten, dyker inte, och skulle aldrig sätta min fot i en U-båt.


3) Jag har bott på 19 adresser från det jag föddes till dagens datum. Alla i Stockholm med omnejd.


4) Har lärt mig att inte ha så hetsigt temperament med åren, men det kan brusa upp riktigt snabbt ibland.


5) Jag hatar att ta blodprov eller sprutor.


6) Jag har lärt mig att våga prova nya saker och maträtter.


7) Min familj betyder allt för mig.


Jag väljer att inte utman någon alls.

Ego
Ovido - Quiz & Flashcards