Alla inlägg under juni 2006

Av Myrmamman - 30 juni 2006 22:40

..att arbeta innan det är ledighet igen. Jag tycker det har gått bra att arbeta denna månad trots det strul som plattformsarbetet på linje 17 medför.

Nästa vecka ska jag skriva den återkommande kontrollen, så det blir intressant att se om jag får fortsätta eller om det blir "omtenta"*ler*

Barnen har haft sin Italientröja/klänning på sig , och enligt personalen på förskolan var lilla S väldigt stolt över sin klänning och visade upp den för alla där*hihi*

Trött är jag så det blir inte mycket mer från mig


Godnatt alla rara människor där ute, efter matchen går jag och sussar...

Ego
Av Myrmamman - 26 juni 2006 20:53

..att komma upp på morgonen*läs mitt i natten*, ta taxin som stod utanför huset och åka till depån. Där tog jag ut ett tåg och susade iväg på dagens första körpass.

Glest med folk var det också, så när jag kom till T-centralen vid 6.30 fick jag en chock, vid Hötorget fanns var det ett fåtal trafikanter och nere vid TC kändes det som en hel myrstack vällde ner på perrongen. Det var som att vrida på en kran*ler*

Nåväl, runt 08.00 kom trötthetsväggen som jag senare under dagen talade om med Maria , jag klarade ut den och tittade lite på de västra förorterna Blackeberg, Vällingby och Hässelby.

På mitt sista pass körde jag till Alvik och där träffade jag på Maria, hon var också på slutfasen av sitt arbetspass. Sen åkte jag hem, böt om och tog bilen till vårt köpcentrum. Eftersom jag redan visste att det skulle gå bra för Italien passade jag på att köpa lite kläder till barnen.

Klänningen till vänster kommer S bära till förskolan och tröjan till höger kommer F ha på fritids under morgondagen

Som lovat kommer också lite bilder från midsommaraftonen

S pyntar vår stång med blommor

F går in för den hårda vägen i krocket*ler*

Maria i egen hög person

Nu ska jag egentligen kolla på CSI Miami, men det är en repris*buhu*, så jag gör något annat i stället. Imorgon är det normala tider som gäller igen.

Av Myrmamman - 25 juni 2006 15:50

..tidiga Stockholmsvärlden är det dags för i morgon.

Egentligen har jag mina arbetstider mellan 8-16, men ett telefonsamtal kom nu på eftermiddagen med en fråga om jag kunde tänka mig att arbeta från 04.30-11.45 och få taxi till arbetet. Efter en diskussion med maken tackade jag ja. Det fungerade med hans tider, och det är alltid roligt att se hur det går till på morgonen*ler*

Så Maria, när börjar du? Vi lär nog synas på banan*fniss*

Nu ska jag bara försöka få mig i säng i hyfsad tid...

Av Myrmamman - 25 juni 2006 12:09

..nästan slut.

Maken har gått ner till grannarna nedanför oss för att hjälpa dem att skyffla ut jorden de fått. Det är deras tur att anlägga altan och gräsmatta nu, och med fyra barn som springer runt fötterna är inte det så himlans lätt. Jag har lilla S hemma här med sin kompis I, de har valt att titta på My little Pony på DVD(ovanligt), F leker uppe hos I med hennes storebror, så vi varvar barnen här*ler*

F har ju som sagt haft sin första skolavslutning, och den var lite rolig, de samlades på den stora fotbollsplanen och sjöng för oss föräldrar.

Här i myllret finns F och hans klass

Sen firade S sin födelsedag, på morgonen fick hon paket från oss som hon och F öpnnade under stor förtjusning

Det innehöll ett litet bord med stolar och parasoll i disneymönster

När S hade kalas blev det mer paket, och hon fick hjälp att öpnna dem

En rosa disneytelefon kontrolleras närmare av S och hennes kompis M.

Sen blev det då midsommar, och även om vi inte dansar runt stången osv, så kände vi att lite stämning ville vi ha nu när vi har egen tomt med mera. Vi snickrade ihop en ställning som vi lövade på kvällen innan midsommarafton

Maken lövar och jag fotar*ler*

Här är resultatet.

På midsommaraftonen morgon gick barnen och maken iväg och plockade lite blommor att pynta stången med, men de bilderna har jag inte sparat ner ännu, så de kommer in senare.

Av Myrmamman - 23 juni 2006 23:36

..aftonen är snart tillända, och som vanligt har vi firat den på vårt eget sätt. Ingen hysteri och jäkt, utan en lunch bestående av sill pch potatis och sedan en god middag på kvällskvisten. Trevligt sällskap och avslappnat, precis som det ska vara.

Ska lägga in lite bilder från den forna vecka eftersom vår lilla dam fyllde år och hade kalas, det blev ett långt firande för henne med barnkalas på dagen och sen middag på kvällen. Maria med tillhörande klan*hihi* kom på kvällen och firade dottern, och idag fick vi celebert besök av henne igen tillsammans med sladdisen som är lika gammal som vår lilla dam. Det var två glada barn som lekte tåg och allt annat skoj.

Bilder blir det senare under helgen, nu ska sonen hämtas in och skickas i säng.

Av Myrmamman - 12 juni 2006 10:30

..på mig uniformen och bege mig till arbetet. I en månad ska jag tillbringa ungefär åtta timmar/dag ( utom lördag/söndag/helgdag) i en förhoppningsvis sval tunnelbanevagn. Ett litet avbrott till det vanliga slitet med skolböckerna*ler*

Sen är vår altan i det närmaste färdig*yippie* I går kunde vi premiäräta ute på den, och då barne lagt sig satt maken och jag ute och njöt av den varma kvällen med varsin öl/cider tillsammans med myggen.

Byggnadsplats med "Sverigekillar" dagen till ära(lördags)

Söndag eftermiddag ser det ut såhär

Provisoriska möbler på vårt trädäck


Sen tog A studenten i fredags och det blev en fin mottagning, hon var så fin och vi hade jättetrevligt hemma hos P & M. Sent blev det för oss, tror vi kom hem runt 22.30 och barnen ramlade i säng direkt.

Här får A en nalle av F att sätta runt halsen, lilla S är också med(se solhatten längst ner på bilden)

Av Myrmamman - 8 juni 2006 21:57

..besöka det köpcentrum vi hade gångavstånd till tidigare, klippa mig, handla examenspresent till S gudfars äldsta dotter A som tar studenten imorgon, köpa presenter till de två kalas F ska på i helgen och även inhandla kläder till barnen och mig. Plus äta lunch på Il Piatto. Grannen P och jag åkte iväg så vi kom till köpcentrumet vid 11 och åkte hem vid 14. Mycket hunnet på denna tid, nu kan jag slappna av i en vecka innan det är dags för S att fylla år. Maken arbetar med altanen, nu är det trallen som läggs på.

Här kommer virket till altanen

Början på bygget

Maken har kommit en bit på väg

Reglarna är på plats

Min "rodde" har börjat blomma och är så fin så fin*ler*

Av Myrmamman - 6 juni 2006 14:07

..är det idag.

En hel del kommer nog att gifta sig idag, det är ett datum som är speciellt. Många kan jag tänka mig bloggar om att det är antikrist idag med mera, men jag tänkte hålla mig till lite trevligare saker*ler*

Det här med att välja speciella datum till olika saker, jag är säker på att bröllopsstatistiken kommer vara gög vissa dagar fram till den 12/12 2012, sen kan man ju roa sig med att hitta anagramdagar. Vi gifte oss på en sådan(050205), men det var inte alls tänkt så. Egentligen hade vi tänkt att det skulle vara den 12/2, men så blev icke fallet. Nu hade vi en bra dag iallafall så datumet är inte så viktigt anser jag.

I övrigt går altanbygget framåt här, nu ska snart trallen på och sedan kan vi använda oss av den. I helgen som var invigde vi grannens altan och satt där till 00.30 Barnen roade sig med allt möjligt, de lekte inne, ute och tittade på TV. Grannarna som bor på gatstumpen nedanför oss kom också upp och hade sina barn med sig, så vi blev en riktig stor skock med åtta barn i åldrarna två till nio år samt sex vuxna. Det kommer bli en repris hos oss när vi är klara.

Just nu har jag en hög med barn här, det är grannarna från det hus som redan låg här som leker med våra barn, de flyttade in i november så då vårt område flyttade in blev de väldigt glada. S har hittat en kompis i lilla I som är ett år yngre än henne, de leker varje dag och går till och med på samma förskola, dock inte på samma avdelning tyvärr.

F har lärt sig att cykla utan stödhjul och är ute varje dag och finslipar sina nyfunna färdigheter. S vill att vi tar bort stödhjulen på hennes för det finns två stycken här som cyklar utan stödisar och de är jämngamla med henne. Hon har lärt sig mycket av dem.

Då det gäller examinationen ska jag bara skriva inledningen, sen är jag helt klar. Känns så skönt att inte behöva stressa.

Ovido - Quiz & Flashcards