Alla inlägg under januari 2008

Av Myrmamman - 30 januari 2008 19:54

Fs klass åkte skridskor idag, och eftersom jag var ledig beslöt jag mig för att följa med. Har aldrig varit i den stora ishallen här i kommunen, så det blev ett trevligt besök. Frös visserligen en hel del, men det var roligt att se hur olika de åkte, F är inte alls duktig på att åka, det är lite vårt fel eftersom vi inte är någon skridskofamilj precis, men han klarade sig över förväntan. Jag hade köpt en klubba till honom så att han skulle ha lite lättare att åka, och det hjälpte faktiskt. Han spelade till och med hockey med de andra killarna som hade klubbor med sig, och det var trevligt att se.


Av Myrmamman - 29 januari 2008 19:45

Förskolan stängde 16, så jag hämtade upp S vid 15.35, gick hem och ringde till han som kör glassbilen för att höra var han befann sig, precis på andra sidan leden fick jag till svar, så S och jag tog bilen över, handlade, sa till glasskillen att han inte behövde stanna vid oss eftersom vi är på simskola då. Sen åkte vi hem med glassen, packade ihop badkläderna och åkte upp till skolan för att hämta F.


S plaskade runt i äventyrsplasken medans F hade lektion, nästa vecka kommer även Fr, Sa och Ma följa med, och då blir det livat kan jag tro.

Av Myrmamman - 27 januari 2008 18:44

på samma ställe ungefär, F har varit hos sin klasskompis Vi, och S har varit hos Fr, deras tomter gränsar mot varandra där de bor, så de har nog träffats en del ändå. jag hämtade upp F vid 15, sen åkte vi längst in i det området där Vi och Fr bor för att ta en promenad i skogen med vår lånehund. Ir skulle på 50-årstillställning, så vovven fick vara här hos oss ett tag. Han gillade verkligen promenaden, efter det åkte vi till Fr och hämtade hem S, men innna vi åkte tog jag en fika med Frs mamma Ma och pratade lite.

Av Myrmamman - 26 januari 2008 16:41

ett par kamrater. Min vänninna som kikade på hus i våra trakter fick ett Br radhus för utgångspriset inte så långt från där vi bor. Avgiften är lite högre än de andra hus de kikat på, men å andra sidan har budgivningarna dragit iväg otroligt mycket på dem. Detta hus har fyra sovrum och ligger bra till, så det blir cykelavstånd för barnen. Nu får vi hoppas att dottern hamnar i samma skola som S, och i samma klass*ler*

Ego
Av Myrmamman - 25 januari 2008 13:30

Min uppsatspartner och jag har blivit placerade i olika grupper då det gäller vår uppsats. Hon fick hem information, men inte jag. Idag kom ett brev från en helt annan instution än vad hon fått, så på måndag måste jag ringa kursadministratören och fråga vad som blivit fel. Vi skickade in vad vi vill skriva om och vem vi vill skriva med, så nånstans har det klickat.


Morr, inte nog med det. Jag har inte fått någon terminsräkning från studentkåren, så jag frågade vad som hänt. killen slog upp mig i datorn och där är min adress för två år sedan registrerad, så räkningen har gått dit!! Men tack så mycket, var med i Stockholms studentkår 2005, och sen bytte jag till LäS då jag började på LHS. Nu har vi blivit sammanslagna med SU, och kårerna har gått ihop, och de kollar inte upp att jag har ny adress. Tror till och med att jag adressändrade då jag gick på SU.


Med andra ord, det är bara strul med sammanslagningen!!

Av Myrmamman - 24 januari 2008 22:00

Föreläsning 9-12, sen hem och på ett möte 15-16.30, hem igen och sen möte på skolan inför S skolstart 18-19.30 Jag känner mig rätt mör efter alla möten.


På skolan sades egentligen inget nytt, har man ett barn där vet man det mesta, men det var kul att höra och se dem som har hand om förskoleklasserna i de andra arbetslagen än det där F går. Hon som ansvarar för D-klasserna har jag stort förtroende för, likaså de som har hand om förskoleklassen hos F, (en av dem har sitt barn i Fs klass) såjag känner spontant att jag gärna har S i antingen A eller D. Men hamnar hon i B eller C så funkar det med, huvudsaken är att hon får med sig sin bästa kompis Fr.



Ego
Av Myrmamman - 22 januari 2008 21:15

Vi hade vårt första seminarium på förmiddagen, där delades vi in i studentarbetslag, så vi från samma basgrupp bildade snabbt ett. Våra diskussioner är snabba, många och skrattiga. Det märks så väl att vi känt varandra i snart tre år. Min uppsatspartner och jag har nästan gått alla kurser gemensamt men inte i samma grupper, och en annan tjej och jag har faktiskt läst alla kurser gemensamt, men inte i samma grupp, så nu är vi samlade igen. Jo, en kurs har vi läst ihop, glömde kultikursen*ler*.

Av Myrmamman - 22 januari 2008 21:12

för vårterminen, och F flöt jättebra idag. De har fått en ny simlärare, och gruppen bestod endast av killar denna gång. Det kan vara tjejer som ska vara med, men ingen fanns där på den här lektionen.


Jag tillbringade lektionstiden med att läsa lite i kurslitteraturen som vi fått i "läxa".

Ovido - Quiz & Flashcards