Alla inlägg under september 2006

Av Myrmamman - 27 september 2006 13:39

Skrivet:   27 september kl. 19:47

..enligt testet som jag hittade hos Maria är jag denna person på SVT:

Du är

Charlotte Permell

Trygghetsfaktor: 43 %

Du är trygg i mitten, men du drar lite åt det mer okonventionella hållet.
En balanserad livsföring med inslag av individualism och spänning.
Du vill absolut ha nya upplevelser, men bara på därtill avsatt tid.
Du har lätt att bli anställd.

Lämpliga yrken: Sommelier, Inredare, Arbeta till sjöss.

På TV4 blev det:

Du är

Lena PH

Trygghetsfaktor: 50 %

Du vill veta vad du får och föredrar överraskningar som är planerade.
Du blir ofta elakt kallad "typiskt svensk", men det gillar du. Ambitiös och engagerad.
Du tänker själv, för det har magistern sagt att man ska.

Lämpliga yrken: Projektledare, Forskare, Bensinmacksföreståndare.

Så det är kul att veta att jag har anlag för att antingen bli projektledare eller gå till sjöss*hahaha*

Av Myrmamman - 18 september 2006 13:41

Skrivet:   18 september kl. 08:59

..har kommit, och vi får försöka sköta det logistiska den närmaste tiden. Via hemsidan får vi fortlöpande information om vad som händer, personalen på förskolan är i chock och det blir infomöte i skolan på förmiddagen.

Det tog hela natten att eftersläcka och på morgonen såg vi den förödelse som drabbat vår tomt.

Av Myrmamman - 17 september 2006 13:42

Skrivet:   17 september kl. 23:47

..för fullt på dotterns förskola.

Maken och jag satt och tittade på valvakan då grannarna knackade på dörren och berättade att förskolan stod i ljusan låga. Då jag tittade ut syntes ingenting utom en tjock rök, men jag hörde knastret. När dimman skingrades såg jag lågorna, och det är bara att konstatera att hon inte har någon avdelning kvar. Nya regnkläder och stövlar får jag köpa, i övrigt är det endast lite extrakläder där, så förlusten av materiella ting är inte stor. Däremot är det inte roligt att se hela förskolan gå upp i rök.

Aftonbladet skriver så här:

Kraftig daghemsbrand i HaningeEn häftig brand bröt på söndagskvällen ut i ett daghem och fyra anslutande byggnader i Vendelsö söder om Stockholm. Räddningstjänsten fick larmet klockan 22.30 och brandmän från tre stationer bekämpade elden.

Polisen misstänker att branden är anlagd.

- Om fem byggnader börja brinna en sådan här kväll tyder det på att en pyroman varit framme, säger Handenpolisens stationsbefäl till TT.Så nu får maken och jag diskutera hur vi gör med dottern den närmaste tiden.

Av Myrmamman - 9 september 2006 23:14

..hittade jag på Marias sida, och efter att ha kollat in sidan hon länkade till kom jag fram till att både maken och jag är getter. Blev nyfiken på hur jag är som förälder och kikade på barnen. Sonen är katt och dottern häst och såhär står det om vårt förhållande:

Hästdottern växer upp nöjd och belåten i Getens hem, med fina kläder, bra skola och ridlektioner... Kattungen uppskattar vad Geten gör för honom. Han är konstnärligt lagd och Getfadern gör sitt bästa för att uppmuntra sin talangfulle son. Men Kattungar behöver mycket hjälp och övertalning för att de ska få en bra start.

Mja, det där med ridlektioner vet jag inte om det stämmer, snarare fotboll eller något annat rörelserikt. Sonen är matteintresserad, men han ritar teckningar varje dag på fritids som är finurliga, så det kanske finns en ådra i honom...

Måste spana vidare om getter och se vad som stämmer på mig...

Av Myrmamman - 9 september 2006 23:13

..känns det som.

Huvudvärken har släppt och jag kan fungera normalt igen, det innebär att det blir en resa för min del.

Men.. denna värk vill jag aldrig uppleva igen, det var det värsta jag varit med om.

Ego
Av Myrmamman - 9 september 2006 13:43

Skrivet:   9 september kl. 08:40

..alls.

Dottern kom in och lade sig brevid mig klockan 6.45 och efter fem minuter gick det inte att ligga kvar. Hon snurrar, bökar och sparkar hela tiden, och som jag mår nu är det ingen hit precis.

Huvudvärken har gått ner och gör sig lite påmind i bakgrunden, men jag har ingen aptit alls och går omkring med en konstant illamåendekänsla hela tiden. Humöret är långt ner under jorden och tålamodet existerar inte hos mig. Till råga på allt måste maken arbeta så jag är själv med barnen.

Rigaresan ligger jag lågt med, för har inte detta gått över till i morgon ställer jag in och blir hemma. vem vill må illa på en båt där det kan bli sjögång?

Stel i nacken är jag också, usch fy he....e varför ska detta komma nu?

Provade Alvedon, men det hjälpte inte så grannen kom med ett par Ipren till mig, och faktum är att huvudvärken gick ner efter en sådan, så nu blir det inga mer Alvedon för mig. Gillar inte att ta tabletter egentligen, men vad gör man?

Slutgnällt för denna gång.

Av Myrmamman - 7 september 2006 21:08

Skrivet:   7 september kl. 15:40

..att vara sjuk är inte roligt.

Fick frossa igår på kvällen när barnen hade somnat och vi vuxna tittade på fotboll. Efter en koll med tempen visade det sig att jag hade 37.7, och då brukar jag vanligtvis inte ha frossa. Huvudvärken kom smygandes och lade sig som en pansarplåt kring hjässan, så jag gick och lade mig. Vid midnatt hade jag 39,2 frös som en gnu och det dunkade i mitt huvud. Det blev en orolig natt för mig.

Då jag fått iväg barnen till skola och förskola gick jag och lade mig igen, och efter fem timmars sussande har febern gått ner till 37,5 och huvudvärken gått tillbaka. Om det blir bättre kan jag gå på seminariet i morgon, annars blir det ytterligare en dag i sängen.

Jag har inte tid med detta!! Åker till Riga på söndag och då vill  jag vara frisk!

Av Myrmamman - 4 september 2006 21:09

..från min tågluff 1988.

A-L och jag skulle egentligen åkt i juni, men så kom jag med på en förarutbildning, och det innebar att vi ändrade våra luffarplaner till augusti istället. Rutten var noggrant planerad med hjälp av Thomas Cooks tidtabell, men så fort vi kom till Hamburg slängde vi den i papperskorgen och planerade dagsvis istället.

Något vi bestämde oss för var att vi skulle jämföra chokladshaken på alla McDonalds vi hittade, och det blev en hel del. En av de godaste fanns på McD belägen på Reeperbahn ( ja vi var där och kikade på dagstid) i Hamburg.

Men jag gör ett hopp till Italien, på den tiden gillade jag absolut inte kaffe, men ville prova och se hur de smakade. Efter en middag  beställde jag in en cappucino( felstavat antagligen), och kyparen tittade underligt på mig, varför förstod jag inte då, men in kom den. Det var när vi träffade våra vänner och berättade om den underliga blicken som vi fick veta att efter middagar dricker man inte cappucino, utan det är bara till frukost. Nu vet jag inte om det var sant eller inte, men heaven, du som bor där kanske vet bättre?

Ovido - Quiz & Flashcards