Alla inlägg under augusti 2007

Av Myrmamman - 29 augusti 2007 21:22

det kommer att bli. Det känner jag redan på mig. Sex stycken av de jag läste inriktningen tillsammans med ska gå den här, men vi har inte hamnat i samma grupp. Mig gör det inget eftersom fyra av dem ska läsa samma tiopoängskurs som jag under period B, och då kanske vi hamnar i samma grupp. S som gör sinVFU på samma skola som jag går också den här kursen, och även hon är i en annan grupp. Det blir nog bra ändå.

Klockan 9.00 ska vi ha den första lektionen, så det blir en tidig kväll för mig.

Av Myrmamman - 29 augusti 2007 15:29

har jag registrering, upprop och information om höstens första tiopoängskurs. Det ska bli intressant och spännande tycker jag. Har kommit till skolan, och spanar runt lite på nätet i väntan på att det ska "ringa in".

Barnen blir hämtade av snälla grannar och lämnade till farföräldrarna som kommer till oss för att ta hand om dem. Jag har ju föräldramöte att gå på också, och maken är i Sigtuna(av alla ställen) på kurs. Avundas honom lite, han får sussa på hotell och äta god middag*ler*

Av Myrmamman - 28 augusti 2007 20:24

i höstserien gick av stapeln nu mellan 18.00-18.50

Det blev en otroligt fysisk match där motståndarlaget var tuffa och ettriga. Våra killar blev lite överrumplade först, men sen började även de vara fysiska. Att skjuta mot målvakten var ingen idé då han absolut inte var det minsta skott rädd, så killarna lobbade sina bollar över honom. Det gav en del resultat, men de förlorade med 5-2 till slut. I paus stod det 1-0, och förlusten kunde blivit ännu större då det andra laget var bättre än vad våra var. Nå nå det kommer fler matcher och de är bara åtta år så man ska ha roligt.

Av Myrmamman - 28 augusti 2007 09:43

för min del.

Jag har uppstart på eftermiddagen i morgon, så det är bara att njuta av de sista timmarna*ler*

Av Myrmamman - 26 augusti 2007 20:55

är vad jag är.

Vi hade kanontrevligt!! Våra kräftor fick med beröm godkänt, och alla åt och drack med god aptit. De sista åkte hem vid 03:15 förutom J som sov kvar här. Jag drack inte alls mycket, så någon baksmälla är det inte att tala om, däremot är man lite trött nu eftersom det inte blev så mycket sömn.

Barnen roade sig kungligt, de lekte "Vem är rädd för svarte man?" på gräsmattan, gungade, studsade, grävde i sanden, spelade spel, med mera med mera. En trevligt initativ sa grannarna, så det lär väl bli ett årligt kalas.

Av Myrmamman - 25 augusti 2007 16:50

inför kvällens kräftknytis är avklarade.

F, S & jag har varit i det stora köpcentrumet, handlat gympaskor åt F på Skokanonen och "slagits" med alla andra på COOP. Maken byggde på boden under tiden. Sen har jag städat av här hemma och placerat ut ljus, bord och stolar på altanen. Nu är det duschen och sedan vaänta in alla gäster. Över 20 vuxna och lika många barn blir det, och vi hoppas på bra väder och en trevlig kväll.

Av Myrmamman - 24 augusti 2007 11:53

F hade sin första träning för hösten igår, och det gick rätt bra. Han kom ihåg massor från fotbollsskolan, och det använde han sig utav.

Tränaren fick ta en riktig konflikt med sin styvson som inte ville lyssna och göra som han sa. De övriga killarna satte sig på planen och bara väntade, till slut så började de spela runt M som stod och tjurade mitt på planen. Lagledaren fick bära honom åt sidan och ha diskussionen där. Det gick tydligen in hos de övriga grabbarna att om man vill spela boll, så lyssnar man på vad tränaren och lagledaren säger, annars kan man stanna hemma.


Match på tisdag, och det blir kul.

Av Myrmamman - 22 augusti 2007 19:31

ny kamrat att leka med.

I den skola där han går delades en klass och de barnen spreds ut i de övriga fyra klasserna. Det kom ett antal till den klass sonen går i, och eftersom han vet hur det är att komma ny till en klass har han lekt med en av pojkarna de tre dagar som gått av första skolveckan. Hans kommentar var: Annars leker de bara med varandra, och lär inte känna oss. Nu har vi sån tur att den pojken bor ungefär två minuters promenad från oss, så nu är F hos J och leker.

Roligt tycker jag, och J blev jätteglad då F ringde efter middan och undrade om de skulle leka en stund.

Ovido - Quiz & Flashcards