Alla inlägg under juli 2006

Av Myrmamman - 28 juli 2006 15:20

..hos Maria som hon hittat hos någon annan, och den ville jag svara på.

Har du någonsin..

Förnekat förintelsen? : Nej, den har ju ägt rum.

Följt skilda världar? : Ja, för Mattis skull

Sagt nej till ett samlag? : Ja

Snott någons mobiltelefon? : Nej, varför ska man det?

Varit medvetslös? : Nej

Hånglat med nån riktigt ful? : Nej

Hånglat med fler än 50 personer? : Håller ej räkning 

Gjort nåt riktigt dumt? : Har vi väl alla?

Gjort nåt du verkligen ångrar? : Nu i efterhand ja.

Blivit full på ett släktkalas? : Nej

Blivit portad från en krog? :  Nej

Varit otrogen? : Nej

Haft sex offentligt? : Nej

Liftat? : Nej

Varit full på julafton? : Under mina singelår så gick jag ut på julafton och då blev det en och annan öl.

Varit nykter på nyårsafton när du var över 15 år?: Ja, jag har jobbat nyår

Slagit sönder en tv? :  Nej

Önskat att du var det motsatta könet? :  Vid akut nödighet ute

Varit gravid?: Ja

Fått barn? : Ja

Åkt ambulans? : Nej

Torkat dig med handduk när toapappret tagit slut? : Nej, men med löv

Skämts över dig själv? : Nångång

Ätit från en papperskorg? : Så desperat har jag aldrig varit

Av Myrmamman - 26 juli 2006 22:26

..lite tycker jag.

Vår lilla semestertripp till Haparanda gick jättebra, vi flög till Luleå och där mötte Maria och Peter upp eftersom han kommit med ett tidigare flyg. Vi hämtade ut vår hyrbil(en fin Volvo S40) och drog ut på E4an. I Kalix blev det ett depåstopp för att fylla på lite förråd och premiär för hela fam Lillmyra(minus unge herrn som valde båtsemester på havet istället) på Frasses. Klart godkänt fick de och mätt blev man.

Sen fortsatte vi och hamnade i det charmiga lilla huset, där vi installerade oss. Det var rätt skönt att koppla bort alla bekvämligheter som dusch, vattenklosett, rinnande vatten inne med mera och leva mer med naturen. Maria var en fena på att fixa varmt vatten i det stora kärlet borta vid disk och tvätthörnan.

Forts följer för nu måste jag ägna mig åt annat

Av Myrmamman - 10 juli 2006 15:54

..installerad på Grinda hos farföräldrarna. maken åkte ut med honom idag, så nu har vi endast unga fröken kvar hemma med oss. Hon och jag gjorde en tur till Farsta C, där vi köpte en väska till henne. Hon vill ha en egen på sin första längre semester, att flyga plan är en upplevelse för en liten tjej. Hon tjatar om att åka idag*ler*

Sen har jag roat mig med att tvätta och städa, snart ska vi åka och hämta maken som är på väg hem igen från Grinda, under kvällen kommer det bli packning och fixande inför vår avfärd till Myggriket. Jag har aldrig varit längre upp än Strömsund(Lövberga) och det är i höjd med Umeå, så detta blir verkligen extra roligt för mig...

Kalsonger med Italienlogga hittade jag till unge herrn, så han kan få dem vid hemkomst, nu har han både Totti och Toni, (10 & 9)så han borde vara nöjd.

Av Myrmamman - 9 juli 2006 22:23

Skrivet:   9 juli kl. 22:46

.. väldigt glad.


Italien vann finalen, och F kunde inte somna innan allt var avgjort. Tillsammans med Peter kan han sussa gott i natt, fast de sover på skilda håll ska tilläggas*ler*


Det blir Italienkläder för barnen i morgon...

Av Myrmamman - 8 juli 2006 22:22

..har jag nu. Fram till den 28/8 då terminen börjar igen, sen är det studier som gäller för Fru Myra.

16.10 i går gled jag in på vår avlösningsstation och lämnade över till en kollega, därefter blev det hemfärd till familjen som väntade med glass, hallon och en kall cider.

Idag har vi tagit det lugnt som sjutton, barnen har lekt med sina kamrater, jag har tvättat och börjat förbereda för min lilla tripp norröver. Myggsaker kommer behövas enligt Maria, så det är bäst att tro på henne. Hon brukar alltid ha rätt*ler*

Just nu är det match på vår TV, men F verkar måttligt intresserad, det är roligare att leka med en av granntjejerna. Imorgon däremot kommer han sitta som klistrad framför apparaten eftersom hans favoritlag spelar final.

Av Myrmamman - 2 juli 2006 11:38

..till slut. Synd bara att England förlorade igen, de var absolut värda en vinst efter den kämpainsats de gjorde. Visserligen får Rooney skylla sig själv att han blev utvisad, men ändå...

Frankrike vann iallafall och det är lite lustigt att de fyra lagen som är kvar är från Europa, visserligen var sex av åtta lag från den kontinenten, så chansen var stor att det skulle bli som det blev. Nu hoppas jag på en final mellan Italien och Frankrike...

I övrigt så är semesterplanerna mer spikade nu, det blir en tur norröver för mig och lilla S. Närmare bestämt Haparanda där Maria huserar just nu, Peter är där samtidigt, så det blir en riktigt rolig tid. Nygravad lax blir det också fick jag veta alldeles nyss*mumsimums* Det gäller bara att rusta sig för myggen*ler*

Nä, nu måste jag läsa på lite i vår säkerhetshandbok, det är ju skrivning på den på onsdag och jag bör kunna lite då*asg*

Ovido - Quiz & Flashcards