Alla inlägg under februari 2006

Av Myrmamman - 15 februari 2006 10:40

..gör vi just nu.

Maken tröttnade på att vara kvar i lägenheten i fredags, så vi tog våra madrasser och lite annat som behövdes och åkte ut till huset.  Barnen hade redan madrasser där eftersom jag åkt till IKEA och handlat dem på torsdagen. Sen flyttade vi lite mer på lördagen och städade inför visningen som ägde rum i söndags och måndags. Så nu är budgivningen i full gång, vi har beställt flyttbil till lördag, så då kan alla möbler vara på plats. Det fungerar bra att sova på golvet för oss. Våningssängen flyttades ut på lördagen, så barnen kan sova i den.

Inskolningen fungerar utmärkt för S, en korthårig sådan efter sejouren med saxen förra söndagen, att man bara kan komma på tanken att klippa av sig håret sådär*ler* F har kommit in bra i klassen och trivs.

Vi premiäreldade i braskaminen i lördags, och det höjde temperaturen i huset med två grader. Rätt behagligt, sen blev det grillpremiär för oss, att skillnaden mellan stekt och grillad kotlett är så stor hade jag glömt bort.

Telefonen blir inkopplad på fredag, och bredbandet kan vi använda den 27/2, så tills dess får jag vara internetlös.

Ego
Av Myrmamman - 8 februari 2006 21:04

.göra VFU i en förskoleklass. Förra terminen tillbringade jag 10 dagar på en förskola, och nu är det fem dagar i en förskoleklass och fem dagar i en andraklass på samma skola. Sen har jag tre veckors VFU sammanhängande där jag antingen är i förskoleklassen eller tvåan. Har kommit på att jag kommer att inrikta mig på något av dem eller bägge delarna. Förskolan har halkat ner ett snäpp. Eleverna i andraklassen har jag redan träffat då de är på fritidshemmet beläget i samma lokaler som förskoleklassen.

Har egentligen mycket mer att skriva om, men maken vill se LOST och barnen tjatar om allt från sängarna, så jag får ha "jour"

Av Myrmamman - 5 februari 2006 15:40

..är det för maken och mig idag.

Vi firar med att flytta*ler* Igår lämnade jag av barnen hos farföräldrarna och så åkte vi runt och kollade efter en soffa och köksbord. Det verkar stört omöjligt att hitta något som är snyggt, och då undrar man är det vi som har dålig smak eller är vi bara ur fas med modet?

Så efter det körde vi ut ett par kartonger till huset, jag har tömt alla skåp i köket, skafferiet och ska ta itu med badrumsskåpet. Vi behåller det nödvändiga hemma eftersom det bara är en vecka kvar i lägenheten. Möblerna kan vi inte flytta ännu eftersom det blev förskjutet en vecka med visningen. Vi skulle haft den idag, men av nån anledning lade mäklaren den nästa söndag och måndag. Varför vet jag inte, hon kanske missuppfattade det vi sa till henne. En del möbler kan vi flytta iväg, så det blir bara ett tomt skal här sas.


På slutbesiktningen i tisdags gick det bra, så nu har vi nycklarna i vår hand. Det känns skönt att ha rymligt omkring sig. När jag ställde i kökssakerna slogs jag av hur mycket utrymme det finns. Det ekar i mina skåp*ler*


Dessa två bilder visar vår braskamin som är i vardagsrummet samt en del av köket.



Ovido - Quiz & Flashcards