Alla inlägg under juli 2007

Av Myrmamman - 25 juli 2007 21:43

Stannat i Sundsvall för att äta lite innan vi fortsätter hemåt. Min mammas farbröder kramade mej länge länge då vi for. Jag saknar dem redan.

Av Myrmamman - 24 juli 2007 18:00

blev det en tur till. Vi styrde kosan åt andra hållet på 323:an och passerade Anna Wahlgrens hemby Gastsjön för att åka till Utanede och den thailändska paviljongen. En riktigt fin byggnad mitt ute i obygden måste jag säga. Har ni vägarna förbi Sollefteånejden tycker jag att det är värt ett besök i Utanede. Sen kan man äta pizza på Pappagallo i Bispgården, det var bland de godaste pizzor jag ätit, kanten och botten var så tunn och kripsig. Mums mums. Barnen åt sina utan att lämna en smula. Till min pizza tog jag naturligtvis Portello, ack denna underbara dryck som inte finns här i Stockholm. 


Sen blev det ett stopp vid Döda Fallet där vi promenerade omkring bland stenbumblingar, S tyckte synd om vattnet som försvann*ler*

Av Myrmamman - 23 juli 2007 19:00

blev det idag. Jag tog mig för och åkte till Östersund (10 mil från byn)och gick hit med barnen. Själv kommer jag knappt ihåg att jag varit där, men kul hade vi. F tog körkort, bägge barnen åkte slänggungor, klappade getter i fädboden, lekte i Hackåsgården, kikade på Lillhäradsgården och mycket mycket mer. Vi växlade till och med in pengar i banken som vi använde. En riktig heldag mao.

På vägen hem hittade jag till och med till Körfältet och COOP, riktigt bra gjort av mig som inte bor i stan*ler*

Av Myrmamman - 19 juli 2007 22:30

att köra till släktingarna. Jag valde att ta det lugnt och inte stressa, så vi stannade vid Hagsta och åt lite lunch vid 13.30 Startade hemma kl 11. Barnen gillade de såkallade "matcirklarna" som vi fick så vi visste att maten fanns färdig. F vill åka dit igen och äta*ler*

Sen tog vi en promenad runt den naturstig som finns där innan vi satte oss i bilen för vidare färd. Nästa stopp blev Sundsvall och middag på MAX , lite inhandling av basvaror och så E14 fram till Bräcke.

Vi anlände 19.45, hälsade på gamlingarna, packade ur och gick upp på byn och hälsade på resten av släkten som gått till pubaftonen.

Av Myrmamman - 18 juli 2007 14:45

Barnen och jag ska ta en tur upp till Jämtland i en vecka.


Den byn som min morfar kom ifrån har jubileumsvecka, den blir nämligen hela 250 år. Så då passar vi på att åka upp, plus att maken får en vecka hemma i ensamhet då han kan ta det lugnt*haha*. Friggeboden ska på plats, och den får han ta hand om själv.

Av Myrmamman - 18 juli 2007 13:53

det tar att flytta över alla inlägg jag skrivit.


Nu har jag iallafall kommit till Oktober 2006, och det är en liten bit på väg.



Av Myrmamman - 9 juli 2007 07:36

Nu börjar sista arbetsveckan. Ska ha samma tjänst tre dagar i följd, rätt bra tider, gillar att se Hässelby & Hagsätra*ler*

Av Myrmamman - 8 juli 2007 14:40

en mulen söndag? Jo, åker till Barnadiset. S kompis Fr ville dit så då packade jag in mina barn samt grannkillen J och åkte med dit. Barnen lekte så Ma & jag snackade lite.

Ovido - Quiz & Flashcards