Alla inlägg under november 2007

Av Myrmamman - 30 november 2007 21:44

Nu har jag kommit igång ordentligt med julpyntandet. Köpte dessa stjärnor idag och har nu satt dem på plats i köket. Under helgen ska jag fortsätta att städa och pynta lite till.

Av Myrmamman - 29 november 2007 19:23

eller paket kanske man ska säga med posten idag. Då jag öppnade det såg jag att det var från mina föräldrar, och innehållet får maken och jag provsmaka. F kan ju inte äta den då det är ägg i, och S gillar inte tårtor som inte innehåller grädde. Men men.. snällt av dem, undrar just om det är detta som är min present?

Ego
Av Myrmamman - 29 november 2007 19:09

har jag börjat med. Gardinerna i köket, lilla rummet och sovrummet är uppe. Kvar är tvättstugan, sen ska alla stjärnor och adventsljusstakar upp, dukarna fram, tomtarna och ljusen ställas ut. Så jag har att göra under morgondagen, det är jag säker på.


Har hittat adventsstjärnor som står på pinne sas, och jag ska köpa två sådana att ställa i köksfönstren. Det hinns med i helgen, det är ju inte första advent förräns på söndag(som för övrigt är en mycket fin dag*ler*)

Ego
Av Myrmamman - 29 november 2007 19:06

blev det, men han har ingen feber och verkar må mycket bättre så han kan nog gå till skolan imorgon. S ska vara ledig och följa med maken på morgonen för att bli avlämnad hos farföräldrarna på vägen till arbetet. Sen kommer hon hem på lördag igen.


Julskyltningen på NK är på agendan, sen får de se vad som sker. Hon kommer med stor sannolikhet få en bra dag.

Av Myrmamman - 28 november 2007 16:20

Blir galen på att barnen ska jämföra och tävla om allt.


S kunde gå till förskolan idag, och jag åkte in för att lämna min historiauppgift. Pratade även med vår gruppansvariga lärare om den geografiuppgift som en kurskompis och jag gör. hon har fortfarande feber och har inte gjort sin bit ännu, men det var ok, vi kan lämna in den när hon är frisk igen.


När jag kom hem igen hann jag äta lunch innan Fs lärare ringde från skolan, han va hängig och kändes varm, ville inte äta något heller, så jag gick och hämtade hem honom.


Feber togs, och visst hade han det. Han la sig i sängen och sov. Då S kom hem började hon direkt att ställa till en show. Hon har minsann kräkts på förskolan, men personalen ville inte säga något till mig, de hade inte mitt nummer så de kunde inte ringa, hon bara måste få vara hemma, hon är såå sjuk, ja sjukare och mer ynklig än vad F är mm mm. Listan kan göras lång.

Nu är hon hysterisk över att hon inte har något täcke att ta på sig(ligger i hennes säng) så hon blir sjukare och fryser.


Ett kungarike för lite lugn och ro*ler*

Av Myrmamman - 27 november 2007 20:21

S är fin i sina öron nu, det fanns vax i dem, och det högra buktade lite inåt. Hon fick skölja rent höger öra, och sa inte ett pip under hela proceduren. Satt bara och lät vatttnet strila i örat, duktig tjej*ler*.

Sem fick jag tipset att använda nezeril eller vad det nu heter numer(otrivin kanske*hihi*) för att få bort eventuellt slem som gör att det känns som lock för hennes öron.


Efter läkarbesöket ville hon ha en god lunch, så vi promenerade till pizzerian, köpte pizza och sallad, promenerade hem, mötte den yngsta granntjejen på busshållplatsen vid skolan(S hälsade så glatt på H som såg lite förvånad ut över att se S där) gick över skolgården i förhoppning att kanske se storebror där, men en snabb flukt på klockan sa mig att han befann sig i matsalen ätandes lunch. Kom hem, åt, pysslade och grejade hemma.


Maken ringde och talade om att han kunde hämta med sig F hem från fritids, så då slapp vi gå upp till skolan, sen åkte vi tre(F, S & jag) till simhallen så F kunde ha en simskolelektion. Nu har det lästs läsläxa, lite Tummensagor och ett kapitel i Harry Potter 4, så barnen har lagts i sängarna. Maken arbetar på övervåningen och jag gör öite allt möjligt på undervåningen. En vanlig tisdagskväll mao.

Av Myrmamman - 27 november 2007 08:36

md S. Hon kom in i vår säng vid 04.00, och väl där var hon småpipig, gnällig, ynklig mm mm. Att maken lyckades sussa är en gåta för mig, men å andra sidan låg S tryckt intill mig. Vid 06.20 gav jag upp och gick till soffan, då sov en liten S. Sen vaknade hon då F kommit upp runt sju och ville se på Dora utforskaren.


Ringde till vårdcentralen, och har nu fått tid till henne, hon klagar på att hon har ont i örat. Försökte kika med hjälp av ficklampa, men jag ser inget rött, så det är bäst att en läkare får kolla upp vad det är för något hon dras med. Det innebär att det inte blir någon skola för mig idag(heller)

Av Myrmamman - 26 november 2007 20:30

historieuppgiften är färdig, och den kan jag lämna in imorgon. Värre är det med geografin. Det är en gruppuppgift, och jag har skrivit ner den delen jag ansvarar för. Min kollega har blivit sjuk och inte fixat sin del, så nu sitter vi fast. Jag får hoppas på att hon frisknar till och  lyckas få ner det inom kort för jag vill få in uppgiften.


Så det är både för och nackdelar med att arbeta i grupp..

Ego
Ovido - Quiz & Flashcards