Direktlänk till inlägg 7 mars 2008

Andra chansen

Av Myrmamman - 7 mars 2008 21:47

kommer det med stor sannolikhet tittas på här hemma. F har sina favoriter klara, Poodles & E-Type samt Nordman. I lågornas sken sjunger han härhemma, och bombarderar mig med frågor och undringar om varför tjejen stod i elden, vad som hände med henne mm.

Jag har satt på mig bästa(hmmm) pedagogiska rocken och försökt förklara hur de tänkte på medeltiden och på 1600-talet då alla kunde bli anklagade för att vara häxor. Maken tycker jag är för makaber, men jag ser det som historiekunskap, och lägger man det på en nivå som F kan förstå så har han igen det då de ska läsa om det i skolan.


Vilka har jag då som favoriter, hoppas Nordman slår ut Carola, gillar både Pudelkillarna och Sibel, så där är det vilket som. Ola eller Caracola, där gillar jag ingen av dem, hade varit bättre med Pudlar(plus E-typen) mot Ola tex, och Caracola mot Sibel, då hade jag haft klara favoriter. Suzzie Tapper mot Tezzan, hmmm, Suzzies låt är skör och vacker, Tezzans är udda, där spelar det inte heller nån roll.


Kan väl säga som så att jag vill och hoppas att Nordman tar den ena biljetten, sen får nån annan ta den andra. Mina stora favvisar finns redan i Globen..... BWO!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Myrmamman - 19 april 2008 17:27

Jag har inte försvunnit från jordens yta, även om man kan tro det.   De två kurserna jag läst är avklarade. En av dem har jag fått G på, den andra vet jag inte riktigt ännu. Den examinationen skulle bli hemskickad sades det, så där får jag vänta lite...

Av Myrmamman - 15 mars 2008 10:00

på bloggen nu. Jag ska kasta mig in i skrivandets värld i ett par månader, och då hinner jag inte med så mycket mer. ...

Av Myrmamman - 10 mars 2008 17:23

Den skola jag gör min praktik på behöver rensa ut lite, så vaktisarna kom upp i lärarrummet med hur många pärmar som helst som vi fick ta. Jag grabbade åt mig nio stycken, som nu pryder sin plats på golvet här hemma.   Håller på att samla på mig mate...

Av Myrmamman - 9 mars 2008 17:56

och kika på en lägenhet som en väninna eventuellt ska köpa(här i Stockholm gäller det att vinna budgivningen först), men J dök upp här precis innan för våldgästning, så jag hann inte med det. Har kikat på hennes blogg nu, och är uppdaterad om vad som...

Av Myrmamman - 8 mars 2008 15:25

kläder åt maken, han fick fyra skjortor och två par byxor. Sen slängde jag in mig på systemet och köpte ett par öl(stout till mig), i kassan fick jag visa legitimation..... Det är nu andra gången jag fått göra det i samma butik, dock inte samma perso...

Ovido - Quiz & Flashcards