Alla inlägg under september 2007

Av Myrmamman - 30 september 2007 20:49

från Tupperwarepartyt.


Det var riktigt roligt att kika på alla nya saker som kommit, och på de som blvit uppdaterade. Handlade lite för att det var ett sånt bra pris på det. Sen fick vi en massa trevliga gåvor också, och jag ska faktiskt vara värdinna för ett själv. Kan vara lite skoj att efter så många år själv få bjuda in vänner och bekanta.


Att jag sedan fick stifta närmare bekantskap med ett bostadsområde jag varit lite nyfiken på gjorde inte det hela sämre, har till och med lärt mig att hitta en "smitväg" till BM, och det var guld värt.

Ego
Av Myrmamman - 30 september 2007 11:39

i eftermiddag. Det var nåt år sedan jag var på ett sist, och det ska bli intressant att se vad det har kommit för nya saker.


I Myrmammans hem finns det en hel del Tupperware, det hela började 1991 då en kompis beslutade sig för att börja sälja, och vi hade partyn allihopa och handlade rätt friskt så att hon kunde få upp sin säljstatistik*ler*

Sen har en skolkamrat varit konsult, så jag höll två partyn/år i ett antal för att stödja henne. På sistonde har det varit skralt med partyn, främst för att jag inte haft tid, men också för att det inte funnits någon anledning.


Om jag kommer hem med en beställning eller inte få vi se, men det finns ingen "måsteha" produkt som jag brinner för.

Ego
Av Myrmamman - 30 september 2007 11:25

om min nya hårfärg, och alla har varit positiva.


Det blev ett lyckat drag att låta T få fria händer då det gällde både färg och klippning. Annelie, vi får se till att träffas snart så du kan se den irl, Maria, du kommer kunna kika på den inom en snar framtid*ler*

Ego
Av Myrmamman - 30 september 2007 09:03

hade vi på lördagen. Det var två familjer som inte kunde komma på den stora skiva som hölls i slutet av augusti, så vi åt uppde som fanns kvar från årets fiske. Nu blev mannen i den ena familjen lite dålig, och frun fick arbeta över två timmar på sitt arbete, så skaran decimerades lite. Desto mer kräftor till de tre som åt, barnen och jag mumsade på hamburgare som maken tillverkat, och I & Ö hade med sig en matig skink/köttfärspaj som var gudomlig. Vi gick inte hungriga från bordet kan jag säga, sen blev det en hallonpaj till dessert som jag förberett tidigare under lördagen. Gott, trevligt och en bra lördag mao.


 Bilden visar lördagens delikatess för de som tål.

Av Myrmamman - 29 september 2007 10:41

och för första gången på snart tio år ville de se på min legitimation*ler*. Jag ser visserligen yngre ut än vad jag är, men ändå... Får se det från den positiva sidan och känna mig smickrad.

Ego
Av Myrmamman - 28 september 2007 11:46

 Jo, jag gillar en hel del, någon riktig favorit finns det inte ännu, men Christoffer, Daniel, Marie och Amanda vill jag gärna se gå riktigt långt i tävlingen.

Patrizia påminner utseendemässigt om Agnes som gick och vann för något år sedan(två om jag inte minns fel), men med ett "eget sätt", jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Sam är säkert jättebra, men tilltalar inte mig. Evelina blev jättefin i det rödaktiga håret, så hon får också hänga med ett tag, Mattias för att F gillar honom*ler*

Andreas genomgick en stor förvandling från audition, och han passar bra i det kortare håret, så jag ser gärna mer av honom.


Knut har jag inget emot, men han är inte min största favorit precis, så jag skulle inte sörja om han inte kommer med till final. Vilka har jag glömt? Tamela, Gathania, Anastacia och Michel har jag inga åsikter om alls, så för mig kvittar det om de går vidare eller ej. Nu fick ju Anastasia en finalplats så det innebär iallafall en vecka i final för henne minst. Vem vet, hon kanske överraskar och levererar bra saker framöver. Se bara på Agnes som i mina ögon inte var bättre än många andra i det startfältet.


Nåväl, fredagarna kl 20.00 är vikta för Idol här i huset i höst, maken får läsa tidningen eller nåt annat under den tiden(bygga lite kanske?) 

Ego
Av Myrmamman - 28 september 2007 11:40

och F har sitt fredagsnöje klart ända fram till i december. I år är även lilla S intresserad av att titta(och dansa), så det diskuteras rätt flitigt om vem som är bäst och vem som inte är bäst.


F har sin favorit klar, det är Mattias som ska vinna enlig honom. S är inte lika övertygad, hon tittar mest på vad de har på sig och om låten är dansvänlig.

Av Myrmamman - 26 september 2007 23:19

föräldraråd. Egentligen borde några andra än vi två som är representanter för vår avdelning vara det, men då inga anmälde sig som frivillaga så stllde både M och jag upp. Våra damer går ju sista året på förskolan och ska upp till "den stora skolan" nästa höst, fast det är ungefär elva månader kvar.


S hade jag donerat iväg till hennes kompis I, och F gick hem med M.A från skolan då de ändå hade scoutmöte på kvällen, så jag hämtade upp dem efter mötet.


Nu sussar de så sött, och jag fladdrar runt lite på nätet.

Ovido - Quiz & Flashcards