Alla inlägg under december 2007

Av Myrmamman - 31 december 2007 23:35

och vi har avnjutit god mat, dryck och pratat en massa.


Till förrätt blev det avocado, hackad rödlök, röd och svart stenbitsrom samt gräddfil, sen åt vi en nötköttswok med ris och som dessert lite smulpaj.


Drycken har varit öl, vin, cider, cola, vatten.


Fyrverkerierna ska riggas upp inför avfyrandet och sedan räknar vi ner till det nya året.

Av Myrmamman - 31 december 2007 16:07

på att de gäster vi ska spendera nyåret med ska anlända.


Åkte till MAXI och skulle inhandla det jag glömde igår(vitlök och wokgrönsaker) och där var det K*A*O*S . Jag skämtar inte, det fanns knappt en parkeringsplats att uppbringa, bilarna stod lite huller om buller överallt.

Hittade en där jag fick tråckla mig in, efter ett antal justeringar så fick jag in bilen riktigt galant.


Maken har förberett maten, jag har röjt av golven och barnen är påklädda, S har varit hos sin kompis I och lekt på dagen, och blivit sminkad av mamma Ma, hon var jättefin då hon kom hem med blåa stjärnor på kinden, nu har två stycken lossnat och vi hittar inte dem, men den sista sitter kvar till s stora glädje.


Hittade lite nyårspresenter till barnen(som efter lite sjukdomsfall blivit decimerade till tre) så grabbarna( F och Ma) får varsin Bionicle och S en kompis till sina My little Ponies.


Nu ska jag sminka mig, fixa håret och vänta in alla...

Av Myrmamman - 30 december 2007 22:01

är något jag sett på en del håll. Nu funderar jag på om det är något jag vill göra. Ska fundera ett tag på det, för man behöver inte göra det innan året är slut, iallafall inte i min värld*ler*


Nu ska jag joina maken vid Tv:n.

Av Myrmamman - 30 december 2007 19:16

gör en kort paus vid datorn då jag varit gestapo och beordrat barnen att städa upp alla pennor och pappersbitar som ligger utspritt över golvet i deras rum. dammsugare ska fram snart och allt som ligger på golvet då åker med*elak mor*.


Nu ska vi spela en omgång UNO till...

Av Myrmamman - 30 december 2007 18:21

var det på förmiddagen. F hade bestämt att han skulle leka med Al, och vid tio ringde det på dörren. Jag hade precis vaknat, och släppte in Al, F väcktes och så fick han på sig kläderna. Sen spelade grabbarna lite innan de gick ut en sväng. Då jag skulle ringa hem unge herrn för lunch ville han äta hos Al, så det blev S och jag som åt ihop. Sedan då jag åkte till COOP gick maken och S ner till Als familj eftersom pappa P behövde hjälp med en sak.

Av Myrmamman - 30 december 2007 18:14

på COOP, kan man ha det?


Jodå, det går faktiskt. Åkte dit och handlade det vi ska ha på nyår, vi brukar alltid ha ett såkallat halvknytis där alla som kommer ansvarar för någon del, fyreverkerier och förrätt är utdelade, vi har hand om huvudrätten och lite grann runtomkring. Hon som skulle ansvara för desserten ringde och förvarnade om att de kanske inte kommer eftersom dottern blivit sjuk, så då blev det lite mer att handla hem så vi har en back-up utifall de inte kommer.

Så jag strosade omkring utan jäkt och stress, alla "slogs" vid oxfilén medans jag var i stort sett ensam vid det övriga köttet och kunde välja och vraka där.


Vad det blir för mat återkommer jag till under morgondagen...

Ego
Av Myrmamman - 28 december 2007 20:59

barnen och jag valde att ge maken lite lugn och ro i huset så han kunde arbeta med övervåningen, så vi åkte till vårt sportcenter för att bada lite.


Den simlärare som F hade på intensivsimskolan i augusti satt i receptionen, och hon blev glad över att se honom. Simträning är alltid bra sa hon.

Vi började med att plaska runt lite i mellanbassängen, men sen ville bägge barnen vara i den stora. F kämpade på med "simtuberna", och S som är totalt orädd sprang på den "matta" de spänt upp över bassängen, sen hoppade hon hejdlöst ut i vattnet där hon inte bottnade och tyckte att jag skulle ta emot henne.


Fs simlärare fanns också i lokalen, så F gick fram till honom och frågade hur långt det var från bassängkanten till den avgränsing som de satt upp mot de som motionssimmade(det var alltså lek på sex banor och motion på två) och så kunde jag räkna ut hur många meter han simmat i den stora bassängen.

F är jättestolt över att det funkar och nu ska han bara lära sig att få till det utan "tuber".

Av Myrmamman - 27 december 2007 18:49

S ringde till sin kompis Fr och hon kom över och lekte lite. Först byggde de med geomag, sen ville de gå ut, så lekstugan blev deras tillhåll i över en timme. F sjöng singstar, spelade yatzy med mig och några partier Uno innan han gick till den nedre gatan här och hem till Al. Då han kom dit var även Als klasskamrat Lu där, men eftersom de går på samma fritids alla tre så känner F även honom.


S och jag körde hem Fr runt 16.30 och åkte sedan ner till vårt köpcentrum en sväng för att handla lite.  Nu har S  och jag kikat i Elloskatalogen där det äldre syskonet till en av Fs klasskamrater är med som modell. F är nere hos Al igen, menhan dyker nog hem rätt snart skulle jag tro.

Ovido - Quiz & Flashcards