Alla inlägg under januari 2007

Av Myrmamman - 28 januari 2007 12:53

Helgen är snart slut..Skrivet:   28 januari kl. 17:08

..och den har varit halvhektisk.

Mitt i föreläsningen i fredags ringde de från förskolan, S verkade lite hängig och de ville att jag kom och hämtade henne. Smsade till min käre make som fick åka och ta hem vår lilla dotter. Jag stressade sedan iväg till läkaren på ett inbokat besök, och då jag skulle hämta upp F frågade han och A i kör om inte A kunde komma med hem. Efter ett samtal med As mamma A fick jag med mig bägge grabbarna hem. De passade på att åka lite snowracer på vallen brevid oss innan de gick in och spelade PS2.

Idag kom A hit runt 10.30 eftersom de skulle ha visning på sitt hus, och med stor sannolikhet är den såld i slutet av nästa vecka. Killarna spelade lite, åkte snowracer och lekte med allt möjligt. I kom hit till S, och de har gått fram och tillbaks till varandras hem.

Vår föreläsningslogg är nu klar och jag ska strax skicka in den till vår grupplärare. Det känns skönt att ha det avklarat. Det jag är lite sur över är att den boken jag behöver till inlämningsuppgift ett är försenad, alla böckerna skulle komma i vecka som var, och de kom, alla utom just den boken jag behövde mest*morr*

Nu är det middagslagning för min del..

Av Myrmamman - 25 januari 2007 13:10

..blir nog inte så farlig som jag befarade. Vi har fått en bra kurslärare som är flexibel och ser lösningar i stället för problem. Hon är inte fast i "såhärmåstekursenvara"tänket, utan det går att fixa och trixa lite.

Vårt SA är också till min belåtenhet, vi känner varandra väl, och fick in en ny bekantskap i gruppen, J. Ska bli kul att se om han pallar med oss tjejer*ler* Det blir nog bra, han verkar vara en rolig person.

Tog en fika med Maria  efter gårdagens seminarium. Det mysiga fiket är alltid trevligt att äta på, och jag får alltid en positiv känsla efter ett möte  med henne. Vi gick faktiskt upp till Vi och handlade lite innan jag åkte för att hämta hem barnen.

Idag har jag städat lite, pluggat lite och försökt underhålla F. Han fick vara hemma så han blir av med sin snuva, så det har mest varit PS2 som intresserat honom, och då speciellt Sims2 som han fick i veckan. Jag försöker lära mig hur det funkar, får nog köpa det på PC*ler*

En bild på frisyren efterlystes såg jag..

Så....

Här är lilla jag vid datorn. Tyvärr är det inte lika fint som när frisören fixat till det, men men.. Håll tillgodo.

Nu kommer snart "lillterror" dvs S hem från förskolan...

Av Myrmamman - 23 januari 2007 13:11

Skrivet:   23 januari kl. 16:33

..den nya terminen för mig. AUO2 kallad, och enligt ryktet är det den värsta och svåraste kursen under hela utbildningen. Nånå.. jag får se vad vår grupplärare säger*ler*

Tillbringade dagen med att städa lite hemma, men innan dess tog jag en förmiddagste hos grannen efter lämningen av S på förskolan. Hon tycker att jag ska låta henne gå själv, eftersom citat: Vi bor ju så nära mamma, och jag hittar ju!! Jomenvisst, det kan hon tro. När det är dags för förskoleklass kan hon få gå till skolan med sin storebror. Nu följer lilla mamma med och lämnar/hämtar.

Igår träffade jag min chef för att diskutera sommarens arbete, sedan åkte jag till Farsta och kollade (läs dammsög) i alla affärer efter en overall till S, ingen fanns i sikte. Så det blev en via postorder från HM. Kommer nästa vecka. Den overallen hon har kommer inom en snar framtid vara för liten, och då vädret inte varit "overallvänligt" hade jag ingen koll på hur bra den satt..

Klippte mig också, och har gjort en liten förändring. Det är kul att göra lite saker ibland, och det känns bra.

Nu är det snart mat...

Av Myrmamman - 21 januari 2007 15:43

Skrivet:   21 januari kl. 17:17

..tittade vi på även i år.

S och I tyckte föreställningen var superduperbra, F gillade inte riktigt prinsesstemat, men de åker skridskor fint sade han*ler*

Prinsessan Jasmine och Prins Ali flyger på mattan

Askungens små hjälpredor..

Askungen och hennes prins


Av Myrmamman - 21 januari 2007 15:41

Skrivet:   21 januari kl. 16:52

..är det jag se när jag tittar ut genom fönstret.

Körde iväg F till A på förmiddagen, då vi åt frukost kom I ner till oss, och efter ett tag ville tjejerna gå upp till I. Sen åkte de pulka med Is pappa B. Jag har passat på att städa lite här hemma, maken har fått arbeta hela helgen för att de ska kunna ha något att använda på ön.


Utsikt över vår tomt 21 januari 2007 kl 17.00

Av Myrmamman - 20 januari 2007 15:40

Skrivet:   20 januari kl. 10:48

..goda nyheter.

Jag kan redan nu veta att jag är godkänd på det sista momentet i kursen, om vi inte fått något mail från vår kurslärare i går eftermiddag var vi godkända. Inget mail fanns i min inbox, så mao har jag tagit alla 20 poäng*glad*. På måndag finns de att hämta ut på skolan så... om jag hinner innan min klipptid åker jag och gör det, annars tar jag det på onsdag då vår nya kurs startat.

Vi hade en liten träff hemma hos J. Vi blev bara fyra stycken. J, LO, LP och jag. Vi hade det väldigt trevligt, LP, J och jag kommer att läsa nästa kurs tillsammans, faktum är att LP och jag har läst alla kurser ihop, och vill det sig kommer vi att ha gått igenom hela utbildningen tillsammans. Det vore rätt skoj. Runt 20 tiden fick jag ett sms från en kompis som bor i Skåne, och det var en väldigt god nyhet!!

Tidigt på morgonen födde hon en liten bebis!! Jag är väldigt glad för det lilla tillskottet i familjen A, E och jag läste en kurs tillsammans på Universitetet, och har haft kvar kontakten sedan dess. Hennes pojkvän(numera man) och hon bodde inte så långt ifrån där vi bor nu, men flyttade ner till Skåne. Så vi har inte kunnat träffas så mycket som jag kunde ha önskat, men sms, telefon, mail och msn fungerar bra det med. Liten var beräknad till mitten av januari, och höll tiden rätt bra.


Av Myrmamman - 19 januari 2007 15:39

Skrivet:   19 januari kl. 16:13

..på det åkande vi har fått hålla på med sedan förskolan brann ner. På måndag kan vi lämna S på de provisoriska paviljongerna som satts upp nedanför vårt bostadsområde. I stället för att ha grinden precis vid tomtgränsen kommer vi få gå ungefär 50 meter, en klar förbättring från att ha haft henne  i lokaler ungefär 2 km fågelvägen från oss med urusla kollektiva kommunikationer.

Onsdagskvällen  tillbringade jag på ett litet möte nere i de nya lokalerna, så vi fick se dem och få den sista informationen. Jag tror det kommer bli bra så fort alla kan komma dit och börja arbeta igen.

Sen har terminen slutat nu officiellt, vi hade avslutning igår och fick små pennor av våran kurslärare. Vi kan nu titulera oss "Payare" efter att ha läst klart inriktningen.

Av Myrmamman - 17 januari 2007 15:47

Skrivet:   17 januari kl. 16:28

...av effektivitet.

Lite ironi i det jag skrev ovan, men faktum är att jag har hunnit med att fixa min del av temaarbetet och sammanställa allt till morgondagens redovisning, inte så jobbigt då det mesta redan var skrivet av mina kurskamrater. Tvättat två maskiner, dammsugit, plockat in alla kläder som ligger och dräller överallt, handlat mellis till sonen och kompis A som kom efter skolan med mera med mera.

Den bostad jag nämnde igår finns ute på nätet nu, och vilka fina bilder det blev. Utgångspriset är inte heller fy skam, så jag håller tummarna för att de får en bra slant. Den är väldigt bra belägen och passar en småbarnsfamilj perfekt, så...

I kväll är det möte i de nya lokalerna förskolan kommer vara i under uppbyggnaden av den ordinarie. Det ska bli intressant att se hur lokalerna är planerade, själva paviljongerna har vi sett sen de blev ditsatta. Asfaltering lyckades de med idag, så då slipper barnen klafsa i lervälling på hela gården. Hur de kommer göra med uppdelningen av barnen är också av intresse, så jag ser fram emot en händelserik kväll*ler*

Ovido - Quiz & Flashcards