Alla inlägg under februari 2007

Av Myrmamman - 23 februari 2007 17:23

Skrivet:   23 februari kl. 19:07

.. och nu är det sportlov. F ska vara på fritids några dagar på grund av seminarier och föreläsningar som skolan lagt in. Vi har endast jul och påskuppehåll då vi studerar, men det brukar fungera bra iallafall.

F hade med sig A hem idag, så efter att ha ätit middag, glass och myst med lite gott till Bolibompa är det Amigo på TVn just nu. De passade på att leka lite starwars på vallen då maken hämtade hem dem från skolan, så lilla S klädde på sig och gick ut till dem för att vasra med. Hon gillar A, och han är så snäll mot henne. Småbröderna V & J är också snälla, så hon längtar och väntar tills de flyttar hit. Nu är det inte lång tid kvar...

Av Myrmamman - 20 februari 2007 13:07

Skrivet:   20 februari kl. 16:29

..otroligt bra efter sin operation i torsdags.

Vi skulle vara på plats 07.45, så det innebar att jag fick lämna S på förskolan då de öppnade 06.30 Väl framme fick F en liten "shot" med smärtstillande innan vi gick in på salen. Narkosläkaren var en lugn och rutinerad man som ingav stort förtroende, och efter en liten stund sussade F sött med hjälp av "sovluften". 30 minuter senare låg han på uppvaket och vi fick komma in, en sån arg kille har jag inte sett förut. Han var kanonarg på att ha blivit opererad, vad har ni gjort med mig? Jag vill ha dem tillbaka grät han. Det tog en liten stund innan han lugnade ner sig, men dropp fick de inte ge. Vi fick lirka med honom en bra stund för att han skulle ge med sig. Jag fick ligga brevid honom i sängen så han kunde sova lite. Vi fick åka hem på eftermiddagen, och han sov och sov. På fredagen ville han ha lite smärtstillande, så jag gav honom lite alvedon, men efter det har han inte velat ha något alls.

I morgon ska han till skolan igen, men han får inte vara med på gymnastiken eller andra aktiviteter, så skridskoåkningen på förmiddagen hoppar vi över. Jag lämnar honom innan lunch, och på torsdag kommer han efter gymnastikelektionen.

Hans kompis A kom hit efter skolan igår, och de stojade runt här. När de flyttar hit kommer A vara hos oss under tiden, kan vara skönt för A & P att kunna flytta i lugn och ro utan att tänka på att aktivera grabbarna sina.

S har börjat på dansen, hon fick plats i samma grupp som sin kompis F, så nu tränar de för fullt på sina steg*ler* Ledaren har varit på deras förskola och arbetat, så de känner sig trygga med henne.

Av Myrmamman - 7 februari 2007 13:08

Skrivet:   7 februari kl. 18:11

..uppgift helt färdig.

På detta moment vi läser nu ska vi lämna in tre individuella texter som handlar om olika saker, bland annat om Dewey och hans sätt att se på individ, skola & samhälle. Den har jag börjat på, och borde få klar inom kort. Den jag är färdig med handlar om styrningen av skolan och de olika koder som finns inom läroplansteori. Tre sidor har jag knattrat ner, och på fredag lämnas den in. Den tredje uppgiften handlar om Foucault och Bourdieau, och där kan jag tacka min lyckliga stjärna att jag läst lite sociologi, så jag har ett hum vad det handlar om.

I övrigt så är allt under kontroll här, dottern hade sin kompis Fr hemma här igår. Jag hämtade upp två glada tjejer på förskolan, sen tog vi en promenad till skolan för att se till att F kom hem. Lilla Fr hade stora ögon på fritids där hon tittade runt på allting som fanns där. Hon fick även se klassrummet som min F är i på dagarna och provsitta på hans stol, så det var en glad dam som gick hemåt.

Just nu försöker jag ringa hit eftersom S vill gå på en klass där. Fr har börjat, och då vill även S börja. De ska ha telefontid just nu, men det är bara en telefonsvarare. Det innebär att jag måste maila dem*morr*


Ovido - Quiz & Flashcards