Alla inlägg den 3 oktober 2007

Av Myrmamman - 3 oktober 2007 18:07

hölls i den skola där F går under dagen. S och jag såg då räddningshelikoptern kom farandes över oss och letade efter en bra plats att landa på i närheten av skolan.

Äldre barn från skolan som har åk 6-9 agerade skadade, och det var den byggnad F går i som de skulle öva i. Vi hade fått hem information om det hela, och i skolan hade de haft samtal med barnen om vad som skulle ske, och hur de skulle ta sig ut. Nu slumpade det sig att Fs klass var i matsalen då det hela började, så de behövde inte ta sig ut från klassrummet. Han har inte berättat så mycket om hur det var, men det lär nog komma. Lilla Aktuellt var där och filmade, så nu får man hålla utkik efter när det sänds*ler*

Av Myrmamman - 3 oktober 2007 13:55

den lilla prinsessan.

Slumrade lite i vardagsrummet, sen runt 05.40 gick vi in till sängen igen. Maken gick upp vid sex, och drog till arbetet runt 6.15(möte) Jag pallrade mig upp vid sju för att få iväg F till skolan, sen gick jag och la mig igen brevid lilla S. Hon sov lugnt och jag somnade också, vi susade fram till 10.30 då jag vaknade till.


Lite O´boy och en rostad smörgås har hon ätit, en isglass likaså, och det har hon fått behålla, så med lite tur så är det över.


Pratade med en granne här som har sitt yngsta barn på avdelningen brevid S, och hon hade hört att det var många i personalen som var sjuka. Då kan jag vara glad att jag har S hemma.

Av Myrmamman - 3 oktober 2007 05:04

har jag lyckats få en sammanhängande sömn på 1.5 h. Annars har jag slumrat lite mellan besöken i badrummet med S. Man kan säga att de kommit med en halvtimmes mellanrum. S har varit jätteduktig, hon är ju så rädd då magen arbetar och det bara blr slem. Nu sussar hon i min famn i vardagsrummet, och mamman är jättetrött.

Ovido - Quiz & Flashcards