Direktlänk till inlägg 27 oktober 2007

Ska man följa de regler man satt upp?

Av Myrmamman - 27 oktober 2007 20:11

Den frågan fick mig att börja fundera då jag läst om en händelse där de regler som gällde från början ändrades gång efter gång för att till slut bli något helt annat.

Vad det gäller vill jag inte gå in på närmare, men det jag kom fram till är att har man satt upp klara riktlinjer så ska det vara det man kör efter, och inte ändra allteftersom det passar.


Personen som kände sig kränkt (med all rätt) kommer nu att göra ett aktivt val och bojkotta det företag som inte kan hålla sig till gällande spelregler, och jag stöder det beslutet även om jag inte ens känner den personen.


 Själv så har jag valt att bojkotta ett par företag då de inte uppträtt korrekt (enligt mitt sätt att se på saken). Ett av de företagen ligger i det köpcentrum som är närmast mig. Där finns det ett ställe som absolut inte ska förväxlas med ett likadant med samma namn som är beläget ett par km söderut från nämnda köpcentrum. Det är nämligen olika ägare till dem, och det enda de har gemensamt är just namnet. I vilket fall som helst så var jag där för att köpa kaffe och smörgås som de hade ett pris på, och ville ha en kopp te istället. Döm om min förvåning då jag skulle betala tre kronor mer för det eftersom de hade lösviktste!! Det har aldrig hänt tidigare, så då valde jag att inte handla där någon mer gång. Andra får gärna fika där, men jag väljer att inte göra det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Myrmamman - 19 april 2008 17:27

Jag har inte försvunnit från jordens yta, även om man kan tro det.   De två kurserna jag läst är avklarade. En av dem har jag fått G på, den andra vet jag inte riktigt ännu. Den examinationen skulle bli hemskickad sades det, så där får jag vänta lite...

Av Myrmamman - 15 mars 2008 10:00

på bloggen nu. Jag ska kasta mig in i skrivandets värld i ett par månader, och då hinner jag inte med så mycket mer. ...

Av Myrmamman - 10 mars 2008 17:23

Den skola jag gör min praktik på behöver rensa ut lite, så vaktisarna kom upp i lärarrummet med hur många pärmar som helst som vi fick ta. Jag grabbade åt mig nio stycken, som nu pryder sin plats på golvet här hemma.   Håller på att samla på mig mate...

Av Myrmamman - 9 mars 2008 17:56

och kika på en lägenhet som en väninna eventuellt ska köpa(här i Stockholm gäller det att vinna budgivningen först), men J dök upp här precis innan för våldgästning, så jag hann inte med det. Har kikat på hennes blogg nu, och är uppdaterad om vad som...

Av Myrmamman - 8 mars 2008 15:25

kläder åt maken, han fick fyra skjortor och två par byxor. Sen slängde jag in mig på systemet och köpte ett par öl(stout till mig), i kassan fick jag visa legitimation..... Det är nu andra gången jag fått göra det i samma butik, dock inte samma perso...

Ovido - Quiz & Flashcards