Direktlänk till inlägg 30 oktober 2007

Bada är kul

Av Myrmamman - 30 oktober 2007 17:02

tycker S som är i äventyrsplasken med kompis Fr nu när F har simskola. Ett bra sätt att fördriva tisdagen på då hon ändå var tvungen att följa med.


Jag använder tiden med att luta mig mot träväggen bakom mig, kika lite i min mobil och hålla ett öga på de små raringarna. Samtidigt är det rätt roligt att kika på vad de andra föräldrarna som sitter där gör, och en som satt brevid mig läser koncentrerat i sin tidning samtidigt som hennes barn rasar runt i plasken där det är fullt med barn. Den är till för barn upp till sex år, men då det är simskola är det inte många som håller på den regeln. Jag vet att det finns barn som är över sex år som röjer runt här, och då kan det gå vilt till. En pappa som har sina äldre barn i två grupper före är alltid kvar med dem efteråt så de kan röja runt, och då menar jag röja

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Myrmamman - 19 april 2008 17:27

Jag har inte försvunnit från jordens yta, även om man kan tro det.   De två kurserna jag läst är avklarade. En av dem har jag fått G på, den andra vet jag inte riktigt ännu. Den examinationen skulle bli hemskickad sades det, så där får jag vänta lite...

Av Myrmamman - 15 mars 2008 10:00

på bloggen nu. Jag ska kasta mig in i skrivandets värld i ett par månader, och då hinner jag inte med så mycket mer. ...

Av Myrmamman - 10 mars 2008 17:23

Den skola jag gör min praktik på behöver rensa ut lite, så vaktisarna kom upp i lärarrummet med hur många pärmar som helst som vi fick ta. Jag grabbade åt mig nio stycken, som nu pryder sin plats på golvet här hemma.   Håller på att samla på mig mate...

Av Myrmamman - 9 mars 2008 17:56

och kika på en lägenhet som en väninna eventuellt ska köpa(här i Stockholm gäller det att vinna budgivningen först), men J dök upp här precis innan för våldgästning, så jag hann inte med det. Har kikat på hennes blogg nu, och är uppdaterad om vad som...

Av Myrmamman - 8 mars 2008 15:25

kläder åt maken, han fick fyra skjortor och två par byxor. Sen slängde jag in mig på systemet och köpte ett par öl(stout till mig), i kassan fick jag visa legitimation..... Det är nu andra gången jag fått göra det i samma butik, dock inte samma perso...

Ovido - Quiz & Flashcards