Direktlänk till inlägg 5 januari 2008

Årets ishändelse

Av Myrmamman - 5 januari 2008 19:30

är avklarad.


Vi hämtade upp Fr och hennes mamma på vägen till Globen, parkerade vid makens huvudkontor som ligger på promenadavstånd, väl inne fick de varsitt program med tillhörande ros. Det är så skönt nu då de blivit såpass stora att det går att resonera med dem angående allt som säljs i samband med föreställningen. Gjorde misstaget att köpa saker ett år, och det var kul en vecka eller två, sen låg det bara och skräpade. Så istället för de 200 kr och uppåt som någon sak kostar där kan de få något annat roligt har de kommit på, tittar bara på sakerna och så går de vidare.


Bra platser hade jag lyckats boka åt oss, och vi satte oss i väntan på att allty skulle börja.

Här väntar Fr och S.

På min andra sida satt F.


Barnen gillade de olika akterna, och det var kul att se lite nyheter som Toy Story och Superhjältarna


men samtidigt återuppleva en del gamla klassiker.


Den stora finalen bjöd på många piruetter och fina isdanser


så jag tror barnen var nöjda och glada. Vi stannade till vid Sköndal och åt på McD på vägen hem, och det märktes att barnen var hungriga*ler*

 Mamma Ma tyckte det var en trevlig show, så det lär bli en repris nästa år.


Maken hade tillbringat tiden med att spackla och slipa i barnens rum, det tar lite tid, han är extremt noggrann, men det har vi nog igen i framtiden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Myrmamman - 19 april 2008 17:27

Jag har inte försvunnit från jordens yta, även om man kan tro det.   De två kurserna jag läst är avklarade. En av dem har jag fått G på, den andra vet jag inte riktigt ännu. Den examinationen skulle bli hemskickad sades det, så där får jag vänta lite...

Av Myrmamman - 15 mars 2008 10:00

på bloggen nu. Jag ska kasta mig in i skrivandets värld i ett par månader, och då hinner jag inte med så mycket mer. ...

Av Myrmamman - 10 mars 2008 17:23

Den skola jag gör min praktik på behöver rensa ut lite, så vaktisarna kom upp i lärarrummet med hur många pärmar som helst som vi fick ta. Jag grabbade åt mig nio stycken, som nu pryder sin plats på golvet här hemma.   Håller på att samla på mig mate...

Av Myrmamman - 9 mars 2008 17:56

och kika på en lägenhet som en väninna eventuellt ska köpa(här i Stockholm gäller det att vinna budgivningen först), men J dök upp här precis innan för våldgästning, så jag hann inte med det. Har kikat på hennes blogg nu, och är uppdaterad om vad som...

Av Myrmamman - 8 mars 2008 15:25

kläder åt maken, han fick fyra skjortor och två par byxor. Sen slängde jag in mig på systemet och köpte ett par öl(stout till mig), i kassan fick jag visa legitimation..... Det är nu andra gången jag fått göra det i samma butik, dock inte samma perso...

Ovido - Quiz & Flashcards