Direktlänk till inlägg 22 maj 2006

Panik!!!...

Av Myrmamman - 22 maj 2006 19:08

..tänkte jag då jag såg att de ändrat matchtiden för F idag.

F har börjat spela fotboll i det lokala laget här, och på måndagar spelar de match mot de andra lagen i föreningen. Eftersom jag kände mig lite osäker på vilken plan de skulle spela på loggade jag in för att kika på matchschemat. Att det var 18.30 visste jag så då jag såg att det var ändrat till 17.50 ropade jag shit! högt och tydligt, kastade mig på telefonen och ringde lagledaren (pappa till Fs kompis T). Han hade ingen aning om det, men skulle skynda sig. Klockan var alltså 17.30 då detta inträffade, sen ringde jag till K och sa åt henne att släppa allt hon har för händer och pallra sig iväg, hon och A hämtade upp oss 10 minuter senare och vid 17.48 var vi på plats vid planen. Fyra små tappra killar fanns där, så vi fick låna en från motståndarlaget tills det droppade in fler från laget så det blev spel iallafall och de vann med 8-0!

Sen var det lite roligt att en i motståndarlaget frågade F om han hette F, ja sa han. Jag känner igen dig från Xxxxx(förra skolan). Då jag kikade lite såg jag vem det var, och hade en trevlig pratstund med pappan. Världen är liten med andra ord*ler*

Nu ska jag börja göra iordning de små och få dem isäng, imorgon ska jag vara hurtig och promenera på Norra Djurgården. Vårruset kallas det visst, jag ska gå med ett gäng tjejer från jobbet. Alltid roligt att träffa dem, eftersom jag inte arbetar på samma ställe längre ses vi inte alltför ofta, ska väl vara på två ställen då man kan råkas om man har tur.Nu ska vi babbla och ha skoj, det är god picnick....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Myrmamman - 19 april 2008 17:27

Jag har inte försvunnit från jordens yta, även om man kan tro det.   De två kurserna jag läst är avklarade. En av dem har jag fått G på, den andra vet jag inte riktigt ännu. Den examinationen skulle bli hemskickad sades det, så där får jag vänta lite...

Av Myrmamman - 15 mars 2008 10:00

på bloggen nu. Jag ska kasta mig in i skrivandets värld i ett par månader, och då hinner jag inte med så mycket mer. ...

Av Myrmamman - 10 mars 2008 17:23

Den skola jag gör min praktik på behöver rensa ut lite, så vaktisarna kom upp i lärarrummet med hur många pärmar som helst som vi fick ta. Jag grabbade åt mig nio stycken, som nu pryder sin plats på golvet här hemma.   Håller på att samla på mig mate...

Av Myrmamman - 9 mars 2008 17:56

och kika på en lägenhet som en väninna eventuellt ska köpa(här i Stockholm gäller det att vinna budgivningen först), men J dök upp här precis innan för våldgästning, så jag hann inte med det. Har kikat på hennes blogg nu, och är uppdaterad om vad som...

Av Myrmamman - 8 mars 2008 15:25

kläder åt maken, han fick fyra skjortor och två par byxor. Sen slängde jag in mig på systemet och köpte ett par öl(stout till mig), i kassan fick jag visa legitimation..... Det är nu andra gången jag fått göra det i samma butik, dock inte samma perso...

Ovido - Quiz & Flashcards