Alla inlägg den 17 november 2006

Av Myrmamman - 17 november 2006 13:40

Skrivet:   17 november kl. 13:55

..hann jag med igår. Efter vårt redovisningsseminarium hastade jag på raska ben iväg och träffade Maria för att fika,prata och bara träffas lite. Det är inte så ofta man har möjligheten till det eftersom hon har lite annorlunda arbetstider. Nåväl, vi satte oss på ett litet mysigt ställe där ägaren är väldigt trevlig och mån om sina kunder, det är som att bli omhuldad av sin mormor/farmor, och jag trivdes.

Att träffa Maria kan vara som balsam för själen, det är inget bjäfs och puttinutt, utan raka boliner som gäller, det går att föra diskussioner om de mest skiftande ämnen med henne så länge man kan motivera sin ståndpunkt, och det gillar jag. Hon kan lyssna, men kräver också att bli lyssnad på, och jag lär mig alltid något nytt av henne, så två timmar flög iväg. Sen skulle hon möta upp Peter på tåget, men det blev ett litet missförstånd om vilket tåg han fanns på. Den förare han sa körde en viss linje kom med en annan linje, och vi klev inte på, men Peter var på det tåget. Det innebar att jag missade en chans att få prata med honom ett par minuter, men sånt händer..

Ovido - Quiz & Flashcards