Direktlänk till inlägg 25 november 2006

Tallinn

Av Myrmamman - 25 november 2006 13:24

Det kryllar av blommor på vägen upp till Gamla stans ingång. Jag var tvungen att fota ett av stånden.

Sen gick vi in i Gamla stan. Där finns det en affär precis mitt emot McD som säljer fina kristallglas och andra supervackra saker. Klart värt ett besök..

Vi fortsatte uppåt mot julmarknaden som ligger mitt på torget, och kom först till ett lite mindre torg

Där finns denna krog som heter Peppersack. Jag förundrades över säcken redan förra året..

I år fanns det ingen snö i Tallinn vid mitt besök, så julmarknaden såg ut såhär

Vi handlade en massa saker, bland annat så köpte jag ett par vantar som matchar den halsduksmössa jag köpte förra året, ett par tvålar till svärmor i julklapp, en värmeljuslykta till min mor i julklapp, en lykta till hemmet som julpynt och  värmeljuslukta i form av ett stort vinglas till hemmet. Sedan fick barnen raggsockor, pennor och block, godis med mera.

Beerhouse dit vi gick för att ta oss en öl kan man köpa med sig deras hembrygda öl i en eller två litersflaskor, och jag valde att ge maken en liter öl. Köpte en till mig själv också, så i morgon då han kommer hem från fiskehelgen ska det bli intressant att se vad han tycker om den.

Farmor tog hand om barnen under den tiden som överlappade från det att maken åkte på fiskehelg med sin far och bror och jag kom hem, de hade väldigt trevligt och ritade och skrev.

 
 
Ingen bild

maria65a

18 juli 2007 13:29

Va? Var du där nu????

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Myrmamman - 19 april 2008 17:27

Jag har inte försvunnit från jordens yta, även om man kan tro det.   De två kurserna jag läst är avklarade. En av dem har jag fått G på, den andra vet jag inte riktigt ännu. Den examinationen skulle bli hemskickad sades det, så där får jag vänta lite...

Av Myrmamman - 15 mars 2008 10:00

på bloggen nu. Jag ska kasta mig in i skrivandets värld i ett par månader, och då hinner jag inte med så mycket mer. ...

Av Myrmamman - 10 mars 2008 17:23

Den skola jag gör min praktik på behöver rensa ut lite, så vaktisarna kom upp i lärarrummet med hur många pärmar som helst som vi fick ta. Jag grabbade åt mig nio stycken, som nu pryder sin plats på golvet här hemma.   Håller på att samla på mig mate...

Av Myrmamman - 9 mars 2008 17:56

och kika på en lägenhet som en väninna eventuellt ska köpa(här i Stockholm gäller det att vinna budgivningen först), men J dök upp här precis innan för våldgästning, så jag hann inte med det. Har kikat på hennes blogg nu, och är uppdaterad om vad som...

Av Myrmamman - 8 mars 2008 15:25

kläder åt maken, han fick fyra skjortor och två par byxor. Sen slängde jag in mig på systemet och köpte ett par öl(stout till mig), i kassan fick jag visa legitimation..... Det är nu andra gången jag fått göra det i samma butik, dock inte samma perso...

Ovido - Quiz & Flashcards