Alla inlägg den 13 april 2006

Av Myrmamman - 13 april 2006 09:51

..för familjen.

Jag skulle egentligen tillbringat dessa tre dagar i början av veckan åt att ha självstudier och  i måndags skulle F ha en kompis hemma efter fritids. Jag hämtade upp dem vid skolan och de började genast leka med sina pokémonkort, duel masterskort, beybladekort med mera. Man märker knappt av att de är i huset. Samtidigt kom det en installatör och installerade vår TVantenn och drog kablar till uttagen, så nu kan vi se mer kanaler än de marksända analoga. Det fick bli Boxer för oss eftersom vi har en massa träd som skymmer signalerna till Viasat och Canal Digitals satelliter. Dessa träd står på förskolans mark, så vi kan inte hugga ner dem heller*ler* Nåväl, jag är nöjd, vi får både trean och femman, så jag kan titta på CSI och maken på Formel ett.

F och kompis M ville gå ut på tomten och leka en stund, och efter att jag hämtat hem S lekte alla tre medans jag plockade upp skräp som kommit fram nu då snön börjar försvinna. Det är inte klokt vad mycket spikar, skruvar och annat bråte som har legat under snön. Snart kan vi börja anlägga gräsmatta, bara all snö är borta och marken torkat upp. Då kommer vi lägga ut jord och sen rulla, rulla och rulla*gröna sidan upp*

På tisdagen hade F feber, så jag fick med mig en kompanjon till lägenheten. Där lyckades jag tömma min klädkammare helt och fick ihop ett par säckar med skräp. Det är bara makens klädkammare kvar, och lite lösa saker. Det tar han itu med under påskhelgen. Barnen ska på kalas på påskdagen och då får vi två timmar att röja ut det sista. Sen är det städfirman som tar över och slutaffären kvar. Så snart är lägenheten ett minne blott.

Idag mår F bra igen, men S har börjat snörvla rejält, skönt att vi kan ha en lugn dag och göra ingenting. Hade massor med planer för dem, men jag tar det dag för dag nu. Lika bra det.

Däremot är jag lite ledsen för en nyfunnen väns skull, hon har haft ett par jobbiga år pga en massa saker som jag inte tänker ta upp, nu har hon eventuellt åkt på ytterligare en smäll. Livet är så sablans orättvist, varför ska en del få all skit och andra bara segla fram på en räkmacka? Jag tänker på henne och hoppas att det kommer gå bra.  

Ovido - Quiz & Flashcards