Direktlänk till inlägg 20 mars 2006

Dags för en uppdatering..

Av Myrmamman - 20 mars 2006 13:49

..i min värld. Det är en ny examinationsuppgift på gång, och jag sliter för fullt med en process. Inte favoritämnet precis, men det måste göras.

Vi har fått upp gardiner i alla rum utom vardagsrummet, de kommer om två veckor med posten. Sen är det mesta iordning här. Lite saker är kvar i lägenheten, men den behöver inte lämnas förräns i slutet av april. Det roliga är att då man åker dit och går in får både maken och jag en nej här vill jag inte vara känsla. Har vi verkligen bott här? Vår nuvarande bostad är 30 kvadrat större på undervåningen, och känns mer luftig och ljus, så det blir bra när affären är klar och vi har fått vinsten. Då ska vi börja fixa här med tomten, övervåningen med mera.

Då det gäller skolan för F så har de fått flytta in i nya lokaler uppe vid skolan. Ljust och trivsamt är det, men jag fick en chock av biltrafiken till och från skolan. Det ringlar en kö på ungefär 200 meter på två lokalgator med bilar. Det känns som en blandning av Essingeleden och pariserhjulet, bilarna åker fram en i taget och stannar för att släppa av sina barn precis vid ingången till skolgården. Vi som promenerar får kryssa fram mellan snödrivor och bilar, skolan har kommit ut med en vädjan att föräldrarna INTE behöver köra ända fram till skolan, men det lyssnar ingen på. Vi har en promenadsträcka på 200 meter till skolan och jag tvekar att låta F gå själv om inte det blir ändring på trafiken. De som bor på dessa två gator måste ha de olidligt. 

 
 
Ingen bild

Maria

28 augusti 2007 10:15

Ha, ha, ha nu ser du hur problemet utanför förorterna ser ut - bilburna föräldrar :-)
Ser fram emot kaffe på torsdag!

 
Ingen bild

Myrmamman

28 augusti 2007 10:16

Maria: Visst är det komiskt, i förorten knatar alla, här i villasamhället åker de bil. Man kan nästan tro att de tar bilen till närmsta affär(500 meter). Tacka vet jag norröver där de har 5 mil till närmsta kiosk*asg*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Myrmamman - 19 april 2008 17:27

Jag har inte försvunnit från jordens yta, även om man kan tro det.   De två kurserna jag läst är avklarade. En av dem har jag fått G på, den andra vet jag inte riktigt ännu. Den examinationen skulle bli hemskickad sades det, så där får jag vänta lite...

Av Myrmamman - 15 mars 2008 10:00

på bloggen nu. Jag ska kasta mig in i skrivandets värld i ett par månader, och då hinner jag inte med så mycket mer. ...

Av Myrmamman - 10 mars 2008 17:23

Den skola jag gör min praktik på behöver rensa ut lite, så vaktisarna kom upp i lärarrummet med hur många pärmar som helst som vi fick ta. Jag grabbade åt mig nio stycken, som nu pryder sin plats på golvet här hemma.   Håller på att samla på mig mate...

Av Myrmamman - 9 mars 2008 17:56

och kika på en lägenhet som en väninna eventuellt ska köpa(här i Stockholm gäller det att vinna budgivningen först), men J dök upp här precis innan för våldgästning, så jag hann inte med det. Har kikat på hennes blogg nu, och är uppdaterad om vad som...

Av Myrmamman - 8 mars 2008 15:25

kläder åt maken, han fick fyra skjortor och två par byxor. Sen slängde jag in mig på systemet och köpte ett par öl(stout till mig), i kassan fick jag visa legitimation..... Det är nu andra gången jag fått göra det i samma butik, dock inte samma perso...

Ovido - Quiz & Flashcards