Alla inlägg den 8 januari 2006

Av Myrmamman - 8 januari 2006 10:22

.igen, och på ett sätt känns det rätt skönt.

Barnen behöver komma in i rutinerna igen, och för varje dag som går är vi en dag närmare flytten. I fredags åkte barnen och jag på kalas hos K och hennes lille A som blev lika gammal som F. Det skiljer en månad mellan våra barn, och i februari börjar F i samma skola som A. Vi passade på att gå lite på tomten, ta lite mer kort och kika på grannhuset. Det har inte kommit upp några mer hus ännu, och mycket talar för att det är vårt som blir nästa att anlända. Då vi ändå befann oss på plats gick vi upp till förskolan där S ska gå, deras gård gränsar mot vår tomt, och om man går in genom grinden nere vid oss kommer det ta tre minuter från dörr till dörr, tar man vägen uppför backen och in via den stora grinden får man lägga på två minuter. Inte illa alls.

Lille A blev nöjd över sin present från oss, en biljett till Disney on Ice, så igår hämtade K upp oss. Jag fick köra till Globen, och det tyckte hon skulle vara bra för mig. Det är inte ofta jag kör manuellt*läs aldrig*, så jag behöver träna lite på det emellanåt. Parkering fick vi utan problem, en fördel med att välja föreställningen 11.30 Bra platser hade vi, och både F & S blev nöjda med sina program med tillhörande blomhalsband. Själva föreställningen  tyckte de om, S skruvade lite på sig i sin stol, men det fungerade bättre än jag trott. Nästa år är S ett år äldre, och då går det ännu bättre.

Efter föreställningen hämtades barnen upp av farfar, så jag åkte hem ensam med K & A. Maken hade åkt till J för att fika lite, så det var tyst när jag kom hem. Hade då valet att städa eller plugga, så jag valde studierna. Det har fört med sig att jag bara har en text kvar att skriva till portföljen som ska in på torsdag. En fem till sex sidor lång text om Läraren som kulturbärare, det borde inte bli några problem. Maken kom hem, fixade middag åt oss, Hasselbackspotatis och kött med sallad till det. Det går inte att beskriva hur skönt det är att kunna äta middag på tu man hand och verkligen kunna tala med varandra. Vi tar verkligen vara på de tillfällena.

Runt 20.30 åkte jag in till stan för att hämta hem S, F sov kvar hos farföräldrarna och väntas hem under eftermiddagen idag. Nästa gång är det S som får sova kvar, det blir premiärsovning då. Så idag ska vi städa lite, och rensa i barnens rum. Snart är allt klart så vi kan ta hit mäklaren och rulla igång försäljningen. Det är ett attraktivt område för de äldre vi bor i, så antagligen kommer det en hel del sådana på visningen.

Ovido - Quiz & Flashcards