Alla inlägg den 18 januari 2006

Av Myrmamman - 18 januari 2006 22:41

Yippie, jag lyckades!!! Så här ser vårt framtida boende ut.

Av Myrmamman - 18 januari 2006 22:16

..fått mycket gjort igen. Det lönar sig att vara effektiv*ler*

Vallade barnen till skola och dagmamma, sen gick jag hemåt igen i snålblåsten. Huva vad det ven kring huvudet. Tog bilen till min kurskamrat, men innan dess stannade jag till vid skolan och lämnade in ryggsäcken F glömt hemma. Frukten låg i den, och jag vet hur grinigt det blir om alla andra har sin frukt och F inte har sin. Ömma moder får rejäl utskällning av surt barn, och det är inget jag vill uppleva.

Nåväl, sen åkte jag iväg, hittade en plats nästan utanför porten A bor i, två nummer ifrån är inte så illa pinkat. Slapp fickparkera också till min stora lycka, det är något jag är urusel på*usch och blä* Fickparkering borde förbjudas!!

Under fyra och en halv timme hann vi fixa ett manus till det lilla rollspel vi kör på redovisningen imorgon, få ihop en utvärdering av kursen, fika och babbla annat. Det kommer bli roligt att ha redovisningen, jag ska spela rollen av en förskollärare som är positiv till sitt arbete och ser allt från den ljusa sidan. Temat är skolans pedagogiska och didaktiska kulturer... Låter krångligare än vad det är.

Maken åkte ut med sin far och tittade på huset, tog ett kort till. Det arbetas för fullt där, stackars den familj som flyttat in först. De får stå ut med hammarslag, borrljud och allt annat. I gårkväll stod även två långtradare framför deras hus och blockerade uppfarten. 

Försökte ladda upp en bild efter instruktioner från Maria, men den bilden blev för stor. Nu ska jag grunna på hur jag minskar ner den bäst. Under tiden får hon ett mail med lite mer bilder*ler* 

Ovido - Quiz & Flashcards