Alla inlägg den 13 januari 2006

Av Myrmamman - 13 januari 2006 18:52

..med mig själv.

En av mina målsättningar för 2006 är att göra mina skoluppgifter direkt, och inte vänta in i sista sekund som jag gjort tidigare. Det känns så skönt att kunna säga att jag lyckats med det. Portföljen som skulle in senast idag kl 09.00 kunde jag lämna ifrån mig redan igår, och i onsdagskväll lade jag in bilderna som Maria skannade in åt mig(Tack Maria och P) för att sedan vara klar med hela arbetet. Nu kan jag koncentrera mig på den redovisning vi ska göra som grupp på torsdag och sedan få mina poäng.

Den 24 januari börjar nästa kurs, 40 poäng ska jag läsa och det är min första inriktning. Det innebär två terminers studier, synd bara att de från samma partnerområde som jag inte hamnade i min grupp. Ingen av oss fyra som läser den inriktningen jag ska läsa kommer i samma grupp, men jag överlever. Kan vara kul att lära känna mer kursare. I den första kursen jag läste blev vi fyra stycken som höll ihop, vi gjorde gruppprojekten ihop, fungerade bra som team och trivdes tillsammans. Vi träffas fortfarande och håller kontakten även om vi valt olika inriktningar. Jag har även kontakt med en jag läste sociologi ihop med, hon har fortsatt och jag böt inrikting på mina studier. När vi flyttat kommer vi bo ännu närmare varandra, vilket jag tycker är extra roligt.

På tal om flytt, det kryper närmare nu, på tisdag kommer huset sättas upp. Maken kommer vara där och fotografera, jag har seminarium på förmiddagen, men åker direkt dit efteråt för att se hur det ser ut

Ovido - Quiz & Flashcards