Alla inlägg den 24 januari 2006

Av Myrmamman - 24 januari 2006 21:05

..varit här, fotograferat lägenheten och nu ska det bli visning. Den 5/2 är det dags, så ni får hålla ögonen öppna*ler* Är det någon som vill köpa en fin trerummare i Stockholm södra närförort är det bara att gå och kika, buda och vinna*s*

Sen åkte jag till skolan, började på min första inriktning idag, och det verkar bli en bra kurs. Hamnade i ett bra studentarbetslag,  det finns en tjej som jag läst ihop med på de två kurser vi haft under höstterminen. Vi har inte varit i samma SA, men nu läser vi ytterligare en kurs tillsammans. Denna gång i samma SA, så det blir lite skoj.

Stannade till på Akademibokhandeln på vägen hem då vi har föreläsning på torsdag, och ska ha hunnit läsa(bläddra) i en bok skriven av föreläsaren. Sablar vad dyrt det är att handla böckerna där, så de övriga som jag tycker att jag vill köpa beställde jag här. Två till fem arbetsdagar tar det, faktura i paketet och bara att hämta på Hemköp i centrum. Helt perfekt för lilla mig*ler* Frågan är bara vart vi får hämta ut paket och dylikt då vi flyttat, det återstår att se.

Har äntligen fått adressen till vårt framtida boende, kan vara bra att ha, nu kan jag skicka iväg inkomstuppgift till förskolan och skolan. Fick en räkning igår på S förskoleavgift, hmmm, den 13/2 börjar inskolningen. Ringde upp och talade med en jättetrevlig dam, hon fixade genast så att den betalningen ströks, S ligger i systemet från den 13e och adressen är noterad. Service kallar jag detta för, F kunde vara med på samma papper, så vi slipper skriva två uppgifter.

På tal om F, synskadades riksförbund fick besök av Fs skola idag, det hade varit jättekul där. "Först fick vi gå ett ett ljust rum, sen i ett mörkt där vi fick känna på väggen för att komma fram" lät kommentaren när jag frågade hur det varit.

Ovido - Quiz & Flashcards