Direktlänk till inlägg 19 januari 2006

Jag är klar..

Av Myrmamman - 19 januari 2006 18:48

..med första terminen nu. Yippie!

Vi hade redovisningen idag, och den gick jättebra. Alla grupper belyste olika områden, det innebar att det inte blev så träligt och bara upprepningar. Vi körde rollspel, en annan grupp hade värderingsövningar, sen tittade vi på en film, forumspel och sist blev det lekar. Rätt intressant och lite vemodigt att byta kurskamrater igen.

Sen gick jag förbi mäklaren på väg hem, tid för fotografering och värdering är bokad, sen är det visning, budgivning osv. Vi bor i ett eftertraktat område sa hon, så det blir inga problem med att få lägenheten såld. Att balkongen vetter mot berget gör den mer eftertraktad än de som ligger mot gatan. Så imorgon blir det röja, röja och röja här hemma. Vet bara inte var jag börjar. Vårt sovrum eller ungarnas rum? Satsa på att hinna med bägge. Köket och badrummet tar jag itu med på måndag.

Fick även hem valresultatet från fackklubben, blev inte så förvånad att den personen som fick flest röster i ordförandevalet inte är den sittande. Eftersom det varit rätt turbulent i vår fackklubb sedan slutet av september kunde vad som helt hända. Jag är nöjd med den person som varit ordförande, men den som tillträder nu är också en kompetent person. I det långa loppet kanske klubben vinner på detta, vad vet jag? På den post jag hade mest intresse av röstades den jag helst ville in, det underlättar att ha en kollega som jag vet att jag kan samarbeta med. Nästa år är det min post som ska ut på val. Har inte bestämt mig ännu om jag tänker tacka ja till omval eller inte. Det är ett helt år kvar tills dess, nu ska årets begivenheter klaras av först. Lär bli två långa dagar för mig och kollegan nästa vecka då allt ska granskas.

Nu till något annat. Har läst en jättebra bok skriven av Kerstin Thorvall - När man skjuter arbetare. Den läste jag som en del av kursen som avslutades idag, och nu håller jag på med del två - Skuggan av Oro. Det finns en tredje del - Från Signe till Alberte som jag ska läsa sedan. Här kan ni läsa lite om boken.

 
 
Ingen bild

Maria

28 augusti 2007 11:32

Ja du... Jag tror juridiskt sett att personen som vann är bra men inte för klubben ur småskalig synpunkt. Idag glöms dom små viktiga frågorna bort till förmån för långa astrista saker som möjligtvis påverkar oss långsiktigt men som folk mest gäspar åt.
Men va fan, jag har ju valt bort det ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Myrmamman - 19 april 2008 17:27

Jag har inte försvunnit från jordens yta, även om man kan tro det.   De två kurserna jag läst är avklarade. En av dem har jag fått G på, den andra vet jag inte riktigt ännu. Den examinationen skulle bli hemskickad sades det, så där får jag vänta lite...

Av Myrmamman - 15 mars 2008 10:00

på bloggen nu. Jag ska kasta mig in i skrivandets värld i ett par månader, och då hinner jag inte med så mycket mer. ...

Av Myrmamman - 10 mars 2008 17:23

Den skola jag gör min praktik på behöver rensa ut lite, så vaktisarna kom upp i lärarrummet med hur många pärmar som helst som vi fick ta. Jag grabbade åt mig nio stycken, som nu pryder sin plats på golvet här hemma.   Håller på att samla på mig mate...

Av Myrmamman - 9 mars 2008 17:56

och kika på en lägenhet som en väninna eventuellt ska köpa(här i Stockholm gäller det att vinna budgivningen först), men J dök upp här precis innan för våldgästning, så jag hann inte med det. Har kikat på hennes blogg nu, och är uppdaterad om vad som...

Av Myrmamman - 8 mars 2008 15:25

kläder åt maken, han fick fyra skjortor och två par byxor. Sen slängde jag in mig på systemet och köpte ett par öl(stout till mig), i kassan fick jag visa legitimation..... Det är nu andra gången jag fått göra det i samma butik, dock inte samma perso...

Ovido - Quiz & Flashcards